Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Tesla model S P85

 o Navštíveno 12794x o
o 24.11.2014, 11:23 | Downland
Co na to rikate nikde jsem o nem tady nic nenasel :)

Tyhle tesly se mi fakt libi ciste auto o milion veci min zadnej rezavej vejfuk :D, zadna spojka, motor jednoduchej , bezudrzbove skoro :D za me proste luxus. Dva kufry :D Za me jakozto cloveka co hleda futurismus je to jak zazrak :) Dojezd 560 km na jedno nabiti pri 80-120 kmh :) I kdyby to ujelo jen 300km porad je to narez :)

[ Link ]

Youtube video:


Jeste trosicku dotahnout ty baterie pa bude to uplne bezchybne.


o 24.11.2014, 11:36 | mrazik | Upraveno: 2014-11-24 11:38:18
Konečně se podařilo skloubit dohromady normálně vzhlížející auto na elektřinu s velkým komfortem a podporou od výrobce. Jen ta cena, jen prostě ta cena je zase z říše, kam 90% lidí nedosáhne.
Baterie mají a ještě hodně dlouho budou mít svá omezení, to je prostě fyzika. Ono je hezké, že u Superchargeru to nabije za nějakých 30 minut (snad si to pamatuju správně), ale takovou cestu do Chorvatska vám to prodlouží o několik hodin.
Ekonomicky to nedává absolutně žádný smysl, teda kromě dotací. Otázka je, co se stane až skončí dotace.
Počkejme ještě pár let, plány výrobce jsou velké, ale uvidíme až splaskne bublina a dotace, co se stane.
o 24.11.2014, 12:45 | noclue
Mame tu salon Tesla, asi 3 ulice od domu... jazdi aj par Tesla taxikov. urcite krajsie elektroauto ako prius...
o 24.11.2014, 13:34 | crestik
...a nemůžeš nakouknout dovnitř? My to prolezli na Amperu, a snad to byl nějaký testovací kus, protože to zpracování byla fakt síla :-/
o 24.11.2014, 13:43 | War
šéf liftago má asi tuhle teslu a o víkendu mě s tím svezli. má to neskutečný zátah, interiéru dominuje display jako mám u pc :-)
prý to bude mít dobíjení zadarmo :-)
o 24.11.2014, 17:56 | Tuner#2
To je super jezdit trolejbusem...

Me nudivuje, ze EU zakazuje plazmy, snizuje max. vykon vysavacu na smesne nhodnoty, kdy to evidentne nebude vysavat/funguvat, ale elektromobil u stanice pripojeny kabelem jak k temelinu, to je vyhra...

BTW kolikrat jste zapomeli pres noc nabit mobil a az rano zjistili, ze pristi den (rozumnejncetu do prace) to neda?

O zazitku z jizdy radeji ani nemluve, to by bylo na dlouho...
o 24.11.2014, 18:40 | Duri
Vcera jsem v tom sedel a za me palec hore...
o 24.11.2014, 18:44 | Drtič
V Paříži to prý má X taxikářů. Jsem taky taxikář, ale u nás na vidlákově by mi to nikdo nezaplatil :-)) Za mě ale určitě palec hore
o 24.11.2014, 19:19 | AR
no a má to display misto ručiček...fuj
o 24.11.2014, 19:30 | Petura
mě se to líbí, šel bych do toho hned ...
o 24.11.2014, 19:33 | mrazik
Tuner muzu se zeptat kolk Km jsi stravil v tomto voze, ze ho tak kritizujes ?
Jo ja zapomel, ty vis vsechno nejlip a ono je to novy a stejne se to rozbije.
o 24.11.2014, 19:44 | fiction11
toto sa oplatí pozriet [ Link ]
a myslím si že vela ludi zmení názor na elekto-auta !!
o 24.11.2014, 20:22 | Luke_288
Za me gut. Tatovo znamej teslu ma, kdyz ho tim vez, byl unesenej. Dojezdy se zlepsujou, jedu v aute z jakyho nic nesmrdi, jeste dotahnout to nabijeni a vubec bych se nezlobil.
o 24.11.2014, 20:43 | Tarrance
Kdyby to dalo Chorvatsko někde třeba kolem Splitu na dvě půlhodinový zastávky, tak by to bylo už super. :-)
o 24.11.2014, 21:11 | Proffesor_W
Co tam ma za obludnost na te palibovce? Dyt je to hnusny proboha.
o 24.11.2014, 22:38 | AR
do toho chorvatska jezdíte odkud? Z polska? Jestli to dá cca 600km na jedno nabití tak na dvě se musíte dostat až na hranice s bosnou....a rychlo nabíječky to tam frknou poměrně rychle, sice jen tak cca 80% kapacity ale 15min přece není problém. Nebo to jedete celou cestu nonstop?
o 24.11.2014, 22:54 | Drtič
fiction11: Kdyby nebylo třeba se registrovat, tak bych si to aj přečetl :-)
o 25.11.2014, 00:18 | Kacko
Já hlavně nechápu proč by člověk co má na takové auto měl jezdit do chorvatska:)

Při představě, že si vydělá např. 2k za hodinu se vyplatí letět, než tam jet - a to tu částku podhodnocuju:)

Prostě ideál do města, semtam na delší vzdálenost. Za mě pecka a mít potřebu auta, tak jdu do něj taky. Díky kolu, MHD a službám typu damejidlo a rohlik auto vůbec nepotřebuju, na delší cesty si půjčuju z půjčovny a vyjde to levněji.

Jinak dá to 400km při normál jízdě max. Výhoda je 700koní u verze D, automatické řízení podle jízdních pruhů, automatické zastavení, max bezpečnost, doživotní záruka na baterie, dva kufry, třetí řada sedadel, ovládání přes mobil..

Youtube video:
o 25.11.2014, 06:35 | kadel21
kousek od práce máme dealera, jelikož norci na el. auta nemaj vůbec žádný daně a ještě nemusí platit míta, parkovný, aj, plus cena el. cca 1 koruna/kw, tak se to tady celkem rozšířilo.
Kolega si tam byl zkusit jak P60 tak P85, jenom se zaregistroval na jejich stránkách [ Link ] . Pak mi tady o tom dost dlouho básnil a lákal mě ať si taky du zkusit, ale já nepotřebuju pak sednout do svýho auta a zjistit že to vůbec nejede :-).
Na svejch stránkách maj i mapu superchargerů [ Link ] kde se můžete podívat kde už sou a kde budou příští rok (2015 bude i v CR). Dobíjení je tam zadarmo, takže by se s tim teoreticky dalo cestovat i dál.
Ale na 100% se to nabije za 75minut (80% píšou za 40min), jenže pak je otázka kolik tam bude "stojanů" jestli se to rozšíří tak bude čekat ve frontě tesel než si ten přede mnou 75minut bude dobíjet?
Takže za mě, dokud to nebude trvat jako tankování benzínu tak bych do toho nešel. A na ježdění kolem komína je to furt dost drahý i bez daně

Kadel
o 25.11.2014, 07:25 | Milhauzz
Náhodou já musím s Tunerem souhlasit. Na kdejakou pičovinku je nařízení, že to a to nesmí žrát víc jak 1W ve standby, co vysavače, ale si vemte jak je to s žárovkama. Jedovatý úsporky, sou nahovno, ale málo žerou. A pak elektro auto, do kterýho se při nabíjení lejou kWh jako by to bylo naposledy.

Četl někdo toto: Podle počítačových modelů dokáže Tesla Model S za ideálních podmínek ujet až 560 km na jedno nabití při konstantní rychlosti mezi 80 km/h až 112 km/h.
Tyto ideální podmínky jsou: konstatní rychlost (tempomat), rovinatý povrch, bezvětří, vypnutá klimatizace, bez topení, zatížení 136 kg, vytažená okénka, zavřená střecha, penumatiky dofouknuté na ideální tlak, baterie ne starší než 1 rok nebo 40 000 km. Pro tento případ nabízí Musk i názorný graf.

Takže pojedu jak šulin pomalu, všechny budu brzdit, auťák musí být zánovní, v létě mi bude kurevský horko, z zimě zase zima, ale dojedu z Ostravy do Prahy. Bomba! Připadne mi to stejný jako s mobilama, umí dneska všechno, ale den bez nabíječky se to neobejde. A neříkejte, že vás to nesere ....

Co až zatopím, zaklimuju, pojedu jinak než dle simulace? 200-250km? Možná ten zátah elektromoru může být fenomenální, okouzlující, dechberoucí, ale to bude asi tak všechno. Je možná fajn snít o budoucnosti, že všechny problémy a náklady spojené s údržbou spalovacího motoru budou minulostí, že všechno bude eco, green, na silnici nebude ani smítko prachu. Ale ta elektrika se vezme kde? Někdo ji bude muset vyrobit. Samozřejmě že sluníčkoví lidé vyzdvihnou nerentabilní fotovoltaliku nebo ráz krajiny hyzdící vrtule a budou žít v tom svém sebestředném přesvědčení že takhle je to správně. Já bych to neviděl tak růžově. Hybrid ano, tam vidím nějaký potenciál a rácio, ale čistý elektro auto? Mám vizi. "sorry vole, já to nestih, došli mi baterky a ještě sem za to dostal online pokutu ..." :)

o 25.11.2014, 10:12 | Luke-Jeep
Zase bych to nehrotil - v létě jeli kluci s Teslou S s paketem Performance se zaplou klimou a klasickou jízdou kdesi z jihu slovenska do Krakowa na jeden zátah, na klid, včetně několika traffic jamů atp. Reálnej dojezd měli někde 470km na pohodu... Přijeli, píchli do nabíječky a v nedělu jeli na klid zpět... Jó fakt je, že třikrát do roka to fakt nasere si na cestu do chorvatska (když už tam musíte) a nebo na jinou štreku (když už tam chcete ;-) ) vzít o hodinu víc času...

Za mé velmi zajímavé auto, i když mám raději karburátory, rozhodně neodsuzuju ;-)
o 25.11.2014, 10:44 | Shr3k
Souhlas s Tuner#2, Tesla Model S je jeden velký energetický nesmysl, nevím kolika litrům benzínu nebo nafty odpovídá 85 kWh při dejme tomu 90procentní účinnosti pohonu, dá se to určitě spočítat přesně, ale odhadem víc než 20 litrů to nebude. Dokud nebudou dálnice s indukčním napájením a dobíjením, elektromobily nemají smysl, koncentrace energie je prostě příliš malá.

Čemu ale věřím, to jsou hybridy se superkondenzátory, CNG a vodík.
o 25.11.2014, 10:46 | Downland
koukam ze na to vetsinou nadavaji lidi co v tom jeste nesedeli :D ale to je fuk.

I kdyby to ujelo 200km na jedno nabiti pri picovinach jako vysoka rychlost (nechapu kde muzete jezdit 200-250 pokutu na vas mrdky) nebo klima. Porad je to lepsi jak klasickej benzin nebo nafta. Zadnej olej, zadne chlazeni, zadnej vejfuk a smrad, prevodovka, spojka, a hromadu dalsich milion picovin ktere tohle auto nema. Pocitam ze v zime to startuje bez problemu. Zadna redena nafta ani benzin tady nehrozi.

Libi se mi nastavitelnej podvozek, teziste je snad cele v podlaze jelikoz je baterie po cele podlaze a je snad nejtezsi casti. Dal se mi libi dva kufry, stredovej panel, ovladani telefonem(asi vse co je elektronicky ovladany), ticho , zadne srani se starterem v zime nemusite resit baterii.

Jeste bych tam narval nake cteci zarizeni a do znacek cip a jak by se vjelo do mesta tak by vam to vic jak 50km/h nedalo :)
o 25.11.2014, 10:48 | Shr3k
Nemyslím si, že konstatování faktů je nadávka.
o 25.11.2014, 11:01 | muSlim
Mne sa Tesla ľúbi, nie že nie, ale tiež to nie je fault free ako si to Downland myslíš, netreba to až tak vychvaľovať. Okolo určitého nájazdu im odchádzajú meniče napätia a to akože dosť, v niektorých prípadoch to znepojazdní auto a neuvidíš ho dobýrch pár dní... Jazdil som v slabšej verzii (tuším tá 60-ka) a veľmi príjemné, stredový displej podľa mňa na držkovú ale zvykne si človek, ale bál by som sa práve toho servisu prípadného a dostupnosti tých nabíjačiek. Inak za mňa určite palec hore, bol som vytlemený zhruba ako Marián z TopSpeed-u a to som bol len spolujazdec. Inak info o tom meniči mám priamo od človeka čo vlastní v Miskolci 2 kusy a on to má po poruche u jedného zo servisu.
o 25.11.2014, 11:25 | SilverGhost
Cena ale podle mě není nesmyslná, vezměte si k tomu srovnatelné benzínové auto typu BMW, Mercedes, Audi, Jaguar apod se stejnou výbavou a stejným výkonem. To benzínové auto bude minimálně za podobné peníze nebo i dražší. Kroutící moment elektrického motoru naprosto nekompromisní, maximální rychlost však bohužel horší, tam mu dojde dech.
Středový displej je jen o tom, že se jim nechtělo dávat nesmyslné peníze za vývoj čudlíků (jejich správné materiály na dotek, klapání, otáčení apod.), dotykový displej bylo výrazně levnější řešení. Mě se to až tak nelíbí, ale je to věc vkusu.
Za mě el. auta rozhodně ano, určitě bude levnější servis a menší poruchovost, ale nevěřím lepšímu dopadu na životní prostředí.
PS: Kdo z Vás jezdí pravidelně trasy delší než 400 km, většina lidí za den ujede max 100 až dvěstě km a na to je to auto ideální. Na delší trasu jednou až dvakrát za rok bych si půjčil auto v půjčovně nebo letěl letadlem.
o 25.11.2014, 12:35 | Petura
zajímala by mě životnost baterií a motoru, resp. jaké jsou na to servisní náklady
o 25.11.2014, 13:14 | semysak
pro lidi jako já, tj. co jezdí denně do práce cca 40 km tam a zpět, výjimečně někam jinam, je to ok, stejně na nádrž kolem 400 km, tak bych to přes noc šoupnul do adaptéru na dvore a oukej

akorat bz to nemuselo mit tak futuristickej vzhled, abych pri stani na ulici nemusel pocitat kosocverce

pri cene cca 5 kč za kw a 80% ucinnosti nabijecky to vychazi "plna nadrz" 408 kc i kdybych pocital budouci spotrenbi dan na elektrinu az jich bude jezdit hodne cca 100% tak sem porad na +-800 coz s porovnani plnou nadrzi ethanolu cca 1600 za 26 kc litr je docela uspora

a pokud se nekdo boji eko dopadu at si to zapocita do ceny elektriny, navic v temeline je plac pro dalsi dva bloky takze no stress

cena je samo vyssi, ale asi je to jedine auto co bych si byl ochoten koupit nove
o 25.11.2014, 13:45 | Zdeny60
Za pár let už to bude stejně nutnost - buď vodík nebo eletrika:-) Ropa nebude a jezdit se bude muset. Na co ale budou lítat letadla, to si celkem nedovedu představit, tak, jako na co bduou jezdit zaoceásnký lodě. Že by návrat k páře? Ale to už někdo odsuzoval ve vedlejším vlákně o OOOO 9:-)))

Ohledně tý eletriky, byl bych v klidu, stačí mrknout, kam se za 20 let dostaly modelářské akumulátory... To samy přijde do aut, jenže naftoví lobisté brzdí uvedení patentů, které leží v šuplíkách například fimy Cyclon, do praxe. ti mají jíž přichystané scénaře na doby, kdy fakt ropa doje. A že jednuo dojde, je holá realita, protože nic netrvá věčně.

Fakt je, že v současné době mají tyto vozy smysl jen opravdu na ježdění kolem baráku (tedy myslím do ca 50-80km), aby člověk mohl chaldit/topit bez rizika, že bude na 50km trase muset 1/2 hodiny nabíjet. Navíc v našem bordelu bude rozšíření bránit malý počet dobíjecích stanic - stačí se podívat, jaká je situace s CNG, kterého je zatím nadbytek a mohl by se využívat, jenže s ohledem na "nevímfaktcotomubrání" je jich pár v Praze a ve větších městech. Operovat s cenou rozhodne je mimo mísu, protože návratnost by byla rychlá-počet idí, kteří by jezdili na CNG je vysoký, leč brání jim nemožnost rychle natankvat. A domácí plničky jsou za dané ceny nepoužitelné. Tajže ano, elektrika má budoucnost, zejména, pokud by se rizšířilo cordless charging, jak to prezentuje třeba MB.
o 25.11.2014, 14:09 | semysak
zrovna CNG cerpacku mam cca 500m od domu takze to by asi taky slo, nehlede ze mam doma i plyn, takze jestli budu strkat + a - do auta nebo tlakovou hadici na noc do auta je skoro jedno, navic u toho CNG je porad moznost jezdit na benzin pokud se nepletu
o 25.11.2014, 15:25 | mrazik
Zdeny ze dochazi nafta posloucham pravidelne poslednich 20 let a porad je.
Prosim nezacinej o patentech v supliku, to je k smichu. Modelarske baterky take nenabijes za 10 minut, tak toho prosim nech. Az nekdo vymysli baterie, ktere nabije za par minut, nebudou drahe na vyrobu, nebudou tezke, pak v te chvili se ten clovek/spolecnost stane miliardarem.
Dalsi problem je ten, ze kdyby doslo k masovemu rozsireni aut na elektrinu, nezvladne to prenosova soustava.
o 25.11.2014, 15:57 | kozlustechnykus
No co, u hranic s Nemeckem muzeme zacit stavet dalsi atomovou elektrarnu. Dostavime to zhruba v dobe, kdy se tam tyhle auta vic rozsiri :). Ta jejich slunickove nadherna koncepce energetiky bez atomovek, nema sanci nejakej vyznamejsi narust ustat. Uz takhle musi presouvat dost energie ze severu k jihu, tak jim to budeme rovnou prodavat.
o 25.11.2014, 18:18 | Tuner#2
Kdyz jsem tu vcera zahlednul zas ten rejpavy koment cloveka s nickem AR, tak jsem si rikal, ze me ten chudak ani nestoji za koment...

Ale jsem rad, ze tu jsou lidi jako Milhauzz, Shr3k, Zdeny co jeste pouzivaji hlavu... Diky panove.
o 25.11.2014, 21:12 | mrazik
Tak se hezky chytte kluci za ruce a muzete se navzajem utesovat, jak driv bylo vsechno lepsi a ty ostatni jsou naprosti volove, protoze vy pouzivate hlavu.
Boze to je zase diskuse ....
o 25.11.2014, 21:25 | AR
mrazik: jako vždy když se do toho zapojí druhý v pořadí ;)
o 25.11.2014, 21:39 | cr4sh3r
Mrazik:
U tech baterek bych neviděl problém rychlost dobíjení, v dnešní době to teoreticky nabít kolem 10minut jde. Ani bych neviděl problém v ceně a v hmotnosti taktéž ne, jelikož sice budou vážit cca 500kg, ale odpadne váha motoru, převodovky, nádrže atd. Takže navýšení hmotnosti nebude drastické. Spíš bych viděl jako problém to, že dnešní typy článků mají prostě málo voltů, takže se to řeší obrovskýma proudama, což je problém. Navíc komplikovaný systém dobíjení a riziko výbuchu/požáru takovýho článku když se náhodou jeden článek z tisíce pokazí... Tam je ten problém...
o 25.11.2014, 22:00 | mrazik
V podstate jsi to shrnul spravne a ja verim tomu, ze spousta lidi na tom pracuje a za par let uvidime. No stavi se obrovska tovarna na baterie, tak jen zbyva snizi ceny na polovinu a zacne to byt zajimave.
o 26.11.2014, 06:44 | Zdeny60
mraziku: o baterky jsem se jeden čas celkem zajímal a zřejmě na rozdíl od tebe jsem si přečetl některé patenty firmy Cyclon.
Baterky dnes dokážeš nabít opravdu i za těch 10 minut - pro tvoji osvětu ti sdělím, že dokonce i Li-poly jdou dnes nabíjet proudem, 2C+, takže například 3200 lze valit bez újmy na zdraví 6,5A-8A a je nabitá opravdu rychle.Na minuty to změřené nemám, ale je to určitě kolem 15´. LiFePo jso na tom ještě násobně lépe.
Takže vymlouvat se na dobu nabíjení je fakt mimo mísu. Většina z lidí, kteří prudí na pumpě tím, že natankují, nechají auto stát u stojanu, než se dohrabou ke kase a než si z automatu vymodlí nezbytný kafe, tak za tu dobu budu mít skor nabito těch 80% = 15-30 minut. Tohle je jen o organizaci, jakým způsobem se bude tlačit eletkrifikace. Ve Švédsku už drahnou dobu mají systém dobíjení u marketů(placený),systém dobíjení u restaurací či hotelů (zdarma) v Německu v některých městech taky, kdy než ńakoupíš, máš nabito. U nás ovšem nic nejde jednoduše, takže jen plácáme nesmysly.

Chemický vzorec nevím jaké slučeniny cr4sh3 to celkem vystihnul přesně. Jen doplním, že v autech zatím nejsou Li technologie, nebo aspoň ne masově rozšířené, ale i tohle se podaří zvládnout v masovém měřítku, je to jen otázkou času.
A že ta doba prostě přijde, je jasné.Ale dokud nedbue nejhůř, bude svět či spíše zblblá Evropa blbnout s MEŘO, biopalivy, zatímco jiný vyspělý svět (japonsko, USA) půjde cestou elektriky.
Ale fakt se zamýšlím na d tím, na co budou lítat třebas ta doprní letadla. Ano, existuje řady syntéz z uhlí, ale cena bude závratná, takže je možné, že už nebude kdo by zaplatil náklady na létání. Nevím...
o 26.11.2014, 07:10 | Milhauzz
Že tě tak trápí to lítání. Je to hrozně jednoduchý, bude to jenom pro bohatý a tím se hodně vyřeší. Pak už je jedno, jestli to bude pára nebo warpovej pohon :)
o 26.11.2014, 07:33 | Zdeny60
Netrápí, ale na některý destinace se autem jezdí blbě.-) Ne, zajímá mě to spíš technicky, co mají vědátoři nachystaného.
o 26.11.2014, 07:35 | walish
Mě se líbí, na živo supr.

foto k příspěvku  od walish

o 26.11.2014, 08:29 | mrazik | Upraveno: 2014-11-26 08:29:41
Zdeny modelarim, takze vim, ze Li-Po jdou nabit rychle velkym nabijecim proudem, ale bez ujmy to neni a take musis zajistit, aby na konci dobijeni meli vsechny clanky idealne stejne napeti a to uz tim rychlonabijenim proste nedas.
To jake to je vlastnit Teslu a provozovat ji skoro kazdy den nazorne ukazuje jeden z majitelu ve skaninavii a prumerne na dobijeci stanici stravi 40 - 60 minut. Vetsinou jde nakoupit nebo se jde najist. Ohledne zasuvek, tam musime take pockat, jestli dojde k nejake unifikaci zasuvek atd.
Jinak ja jezdim na cerpaci stanici, kde jen natankuju, zaplatim u okynka a jsem za 5 - 7 minut pryc.
Nez dojde ropa, bude to jeste hodne hodne dlouho trvat, ver mi.
o 26.11.2014, 08:38 | AR
mrazík: ale toto bych právě u el. neřešil. To že seš na pumpě 5-7min je proto že tam prostě musíš a pokud jezdíš okolo komína tak si to auto dotlačíš přes noc doma. Pochybuju že málokdo během dne kolem komína dá 400-600km aby měl potřebu dobíjet. A pokud jedeš dálku tak si holt dáš po 400km dáš půl hoďky pauzu, protáhneš tělo a pak jedeš dál no ni?
o 26.11.2014, 08:42 | Zdenek (A)
AR:..... Jasne. Aspon to lidi konecne dokope po par hodinach jizdy dat si pauzu a relax. Za vsim je treba hledat neco pozitivniho... ;-)
o 26.11.2014, 08:42 | Milhauzz
Zdeny60 a co jádro v letadle? Když to de v ponorce ...
o 26.11.2014, 09:08 | Zdenek (A)
Miulhauzz: Jenze jadro v ponorce vyrabi elektrinu a elektrina pohani motory s lodnima sroubama..... tedy pokud se nepletu a nevymysleli uz neco prevratnejsiho. Letadla maji proudove motory zalozene na principu akce a reakce. Nevim, jak tohle nahradit jadrem. Ze by se letadla vratila k vrtulim? :-)
o 26.11.2014, 09:10 | Zdenek (A)
A take je to o bezpecnosti. Kdyz selze ponorka, zustane reaktor obycejne "bezpecne" pod vodou. Ale kdyby spadnulo letadlo s jadernym reaktorem..... asi to dopadne ne tak dobre jako u te ponorky uvizle pod vodou.
o 26.11.2014, 09:13 | muSlim | Upraveno: 2014-11-26 09:13:37
2 mrazik: hádam tiež sleduješ Bjorn-a Nyland-a? :-)
o 26.11.2014, 09:17 | Zdeny60
mrazik: neřešitelné to není a nebo nebude v dohledné době. Spíše je potřeba přihlédnout i k tomu, že na další ježdění stačí dobít aku na dejme tomu 75-80% a to jde značně rychle-protahuje se až závěrečná fáze, kdy napětí na článku se blíží k maximu a omezuje se produ. 80% kapacity dáš s téměř plným proudem a to pak je za kratší dobu. pořád mi něco říká, že masovému rozšíření brání naftová lobby a špastně nastavená motivační politika. prostě zatím není nutnost a ni zájem to řešit, ale že to technicky jde, je jasné.

Ad letadla: jádro v letadle si nedovedu představit. Parní turbína asi nebude to pravé:-)
A bezpečnost už naťuknul jmenovec.

no to není jen tohle, to jsou velké stavební mechanizmy, například, kombajny atd - prostě zatím toto asi nikod neřeší.
o 26.11.2014, 09:41 | mrazik
Muslim presne tak, je vybornej, nadherna krajina a hezka ukazka zivota s autem na elektrinu.

Zdeny prosim nezacinej s nejakym naftovym loby, to je k smichu.
o 26.11.2014, 09:45 | Tarrance
mrazik: Co je na naftovým lobování za nesmysl? Třeba mám na to špatnej názor, tak se klidně přiučím.
o 26.11.2014, 09:47 | mrazik
Nejak si neumim predstavit, co se za nim skryva. Tajni agenti, kteri skupuji patenty, sabotuji vyvoj elektromotoru, baterek, premlouvaji vlady aby neposkytovali pujcky firmam zabyvajici se alternativnima pohonama, schovavaji vynalezy do supliku ? Nebo co si pod tim mam predstavit ?
o 26.11.2014, 10:02 | Zdeny60
Si o tom něco přečti.
o 26.11.2014, 10:07 | Tarrance
Já si třeba pod tím představím to, že jakmile někdo vyleze s patentem, kterej by podpořil alternativní pohon, tak kdokoliv, kdo má zájem na obohacení se z prodeje ropy, tak ho prostě koupí. Patenty jsou veřejně dostupný a je jen otázka peněz, jestli je ten, kdo je vymyslel prodá a nebo ne.
Určitě to bude i složitější.
o 26.11.2014, 10:12 | mrazik
Tarrance takze neco, na cem by mohl vydelat miliardy, tak radeji strci do trezoru a radeji venuje penize na vyvoj spalovaciho motoru, aby splnil nove emise.

Zdeny takze nemas argument, vis o tom prd. Diky.
o 26.11.2014, 10:18 | semysak
podle me jak benzin zdrazuje, tak se zacina vyplacet tezit ropu i z drive nerentabilnich zdroju jako jsou ruzne nasakle pisky a podobne, az lidi nebudou chtit platit za benzin nebo naftu xyz, tak se to proste prezije a nebude to zajimave, myslim, ze to rekl Klaus nebo kdo ze doba kamena neskoncila proto ze by doslo kameni

pokud nekdo skupuje patenty tak at je skupuje, nejeden vedec a pravnik pracuje na tom jak patentovane veci udelat lepe nez je v patentu a znovu je patentovat atd... samozrejme za podpory relevantnich zajmovych skupin
o 26.11.2014, 10:20 | Tarrance | Upraveno: 2014-11-26 10:25:20
Bych to s těma miliardama neviděl tak žhavě. Když něco vymyslím jako pracovník v rámci firmy, tak jsem to vymyslel v pracovní době, takže za to maximálně dostanu prémie. Tím pádem mi nezbejvá nic jinýho, než si to přenýst mimo pracovní dobu, jako vědeckou práci, kterou jsem vymyslel doma. Otázka je, komu to prodám (respektive kdo dá víc). Ty miliardy bych z toho možná měl, kdybych ty patenty aplikoval do praxe a rozjel vlastní výrobu s nejistým výsledkem. A to se mi zdá jednodušší za pár mega (nevím, možná víc/méně) prodat. Pochybuju, že automobilky maj víc peněz než kdejakej šejk s ropou pod zadkem.

edit: Ale jsou to jen mé spekulace. :-)
o 26.11.2014, 10:23 | Zdeny60
mraziku, mraziku:-)
o 26.11.2014, 10:28 | Zdeny60
Třeba se začti tady:
[ Link ]

je to celkem jasně napsáno a nějaký miliony dolarů za prodej patentu proti síle těžařů sjou úplně směšný drobný...
o 26.11.2014, 10:46 | mr.brain | Upraveno: 2014-11-26 10:46:40
Zamýšlíte se tu hezky, ale taková otázečka... Co se stane, když lidé přestanou kupovat benzin a naftu a místo toho se začne zvyšovat odběr elektřiny? Jako nápovědu použijte tento odkaz [ Link ] s hladinami spotřebních daní z paliv a DPH... Státy (alespoň ty evropské) by přišly o obrovské množství peněz...

Jen v ČR se jedná o cca 100 mld. Kč ročně - to je už dostatečně zajímavá suma, ne? [ Link ]
o 26.11.2014, 10:58 | Zdeny60
To je právě ta síla oil lobby - dokud bude CO kupovat, lidé NIKDY nepřestanou. Protože nedbuou mít alternativu. Tu jim zatím lobby upírá. Prostě vše, co by mělo ukrojit ze zsiků olejářských magnátů, je ihned v zárodku potlačeno na nulu. A už o tom nemá cenu mluvit, mrazik to jistě pochopil.
o 26.11.2014, 11:08 | mrazik
Proboha uz to konecne pochopte. Auto na spalovaci motor je svou vyrobou daleko jednodussi, nez vyroba auta na elektrinu. Auta na elektrinu se i pres velky vyvoj, stale nemohou zbavit pomaleho nabijeni, maleho dojezdu, nehodi se na popojizdeni v kolone po meste atd., nejsou provozuschopne v teplych nebo naopak studenych oblastech atd. Tech zaporu je zatim tolik, ze brani masovemu rozsireni. Nejaka loby, ktera skupuje patentym, potlacuje vyvoj na nulu, sakra kam na to chodite ?
Pochopil jsem jedinou vec, ze jsou to jen vase domnenky, dukazy zadne.
o 26.11.2014, 11:15 | mr.brain
Já chtěl jen vědět, jak si někdo představuje, že by ČR sanovala ten výpadek cca 100 mld. Kč v rozpočtu... Navýšením daně na elektřinu? Nebo platbou od kilometru? Nebo jinak?
o 26.11.2014, 17:01 | Chris
vcera ma skoro zrazil na tejto tesle na prechode. Je to fakt tiche, ze som si ho ani nevsimol . :)
o 26.11.2014, 17:26 | assassin
Tuner: zazitek z jizdy bych teda rozhodne nekritizoval - ze to je slepa cesta co bezneho pouziti tyka je celkem jasne - neni to ekologictejsi ani ekonomictejsi nez konvencni auta. Ale pro sport bych rekl ze to budoucnost ma. Viz ty RC modely - meli jsme vsechny mozne stroje na spalovaci motory a temer vse vymeneno za elektriku - zmizely problemy tech supervykonnych spalovaku a technicke parametry elektromotoru je totalne prevalcuji.
Treba spalovaky v autickach - pres 2kone z 3,5 kubickych centimetru, otecky kolem 30tis - nahradil jsem ho motorem s udavanym vykonem nekde kolem 1000W a to se absolutne neda srovnat ...

Mrazik: spoustu z tech vlastnosti co pises uz elektromobily nemaji - viz to nabijeni - to fakt soucasne baterie dokazou v radu minut. Hustota energie uz je taky ok = ok dojezd. To popojizdeni ve meste nevim v cem je problem = k tomu nemam nic.
Naklady na vyrobu jsou nepopiratelne vyssi, stejne jako ekologicka stopa. Dalsi argument zaslepenych obhajcu elektriky je ze tam vse funguje s ucinnosti pres 90procent ... Narozdil od cca 40ti (byl sem stedrej:) ) procent u spalovaku - bohuzel nevidi ze nekde na zacatku je vyroba elektriny a tam bohuzel ty procenta jsou hodne nizko...
A bejt vsechny auta v cr na elektrinu tak mame temelin kazdejch 50km ... Bohuzel, tudy cesta opravdu nevede...
o 26.11.2014, 18:11 | Tuner#2
Koukám mrazík "rozumí" už naprosto všemu :))
o 26.11.2014, 19:10 | AR
jako ty tunere, ty seš taky machr přes všechno
o 27.11.2014, 06:36 | Zdeny60
A ty si myslíš, že výroba benzínu je něco eccofriendly?
o 27.11.2014, 08:05 | mrazik
Vidis Zdeny poprve s tebou budu souhlasit.
o 27.11.2014, 08:17 | Zdeny60
Bylo načase.
o 27.11.2014, 18:47 | Tuner#2
AR: Na tebe zdaleka nemám... ;)
o 27.11.2014, 20:01 | PAVELK
Mě osobně teď nejvíc zajímá jak se bude stavět finanční úřad k tomu kde a za kolik budu dobíjet baterie pokud si teslu poridim, nevím jak to mají vymyšlené ale doma stojí ele víc než na firmě a domu jedu jelikož zde mam sídlo firmy, je to proste cely nedotazený do konce ale už se o to hodně zajímám, na svoji první jízdu v tesle čekám :)
o 27.11.2014, 20:09 | AR
aaa takže GT za teslu ;)
o 27.11.2014, 20:45 | PAVELK
Až následně ale je možné že preskocim nemám nějak jasno, stejně jezdím krátké trasy :)
o 27.11.2014, 20:45 | petrcorrado
Zdeny60, je to tak jak píšeš. Jinak celý problém elektromobilů versus spalováky se jmenuje hustota energie. Ta je stále zhruba 10x větší v uhlovodíku než v baterii. Taky se tam ukládala po miliony let. Zkouší se teď baterie fungující spíše na principu kondenzátorů. Ale kde vzít tu energii do nich? Dalo by se tedy teoreticky natankovat za 5 min na dojezd třeba 800km, ale jaká síť to dokáže dát? Takže je potřeba vytvořit dodávkovou síť schopnou přenést takové množství energie a je potřeba ji také někde vyrobit. Tzn. úplně překopat celý systém, od elektráren až po rozvody do různých stojanových nabíječek. Samotná auta - to je fakt sranda a konec servisů, to je jasný asi všem. Naše ekonomika stojí a padá s uhlovodíkem, nejde ji násilně ze dne na den převrátit, spadlo by to tu jak domeček s karet. Taky je tu věc jako akumulace energie a strategické zásoby, proto třeba taky se stále udržují dieselektrické lokomotivy, pro případ zhroucení sítě třeba při napadení a tak. Tedy další prvek do skládačky se jmenuje nezávislost:-).

Rusové koketovali se strategickými bombardéry poháněnými jaderným reaktorem, dokonce i vzlítli. Riziko jaderného zamoření v případě nehody zastavilo vývoj. Další problém byla samozřejmě hmotnost reaktoru, která se snižovala jak to jen šlo, čímž ale docházelo k většímu prostupu záření z bloku reaktoru do prostoru pro posádku. Slepá cesta prostě.

Auta postupně na elektriku nakonec přejdou, to je jasný. Soudruzi z Bruselu svými emisními normami to urychlí, o to nemám strach. :-)

o 27.11.2014, 23:14 | Jozzo
Většinu přeskočím a rovnou povím budoucnost.
Za 20 let prolomí kouzlo studené fůze [ Link ]
a na elektřinu pak bude všechno :))
o 27.11.2014, 23:53 | kozlustechnykus
To uz se rika poslednich 50 let :)
o 28.11.2014, 01:57 | Kamil07 | Upraveno: 2014-11-28 01:58:52
Tesla se mi zamlouva, chtit tak drahe auto, tak nevaham ani minutu.
Bohuzel tak drahe auto neresim, takze rano zase na pumpu pro naftu, snad budou mit v brzke dobe i levnejsi modely, popripade mirne jete atd.
o 28.11.2014, 10:14 | CervinVega
problem elektromobilu zustavaji baterie - nekde byla studie, ze produkce kadmia (ktere je pri soucasnych technologiich realne tezit) je kolem 20tis tun/rok a soucasna spotreba 16-18tis (to byly udaje z roku 1998-2000 mam pocit), neco malo se recyklovalo (v EU snad do 1tis tun)... kdyby se zvysila produkce elektromobilu (kolik je v jednom aute-250kg baterii, takze 100kg min?... krat treba mrzkych 100tis aut =10tis tun), kde by se vzalo to do dalsi potrebne kadmium?

Vyse zminene problemy s dobijenim (ikdyby se dobijeci mista z 10ti nasobila-haha, porad to bude kolaps na prostor a prenosovou sit)...
o 28.11.2014, 10:50 | Zdeny60
A k čemu by bylo kadmium? Dnes klíčovým prvkém pro výrobu akumlátorů je lithium.
Jo, kdyby Cd nebylo na indexu, tak by bylo krásně - NiCd byly poslední baterky, který něco vydržely a daly sedobíjet snad i policejním obuchem:-)))
o 28.11.2014, 10:54 | CervinVega
a v pripade Li-ion je to jen horsi...
dalsi problemy treba zde:
"Ok, but Tesla will have 98% of the population in the US covered by end of 2015. Hence solve the full accessibility issue."

What do you think "covered" means? Having a charge point 25 miles to the south when one wants to head north is *not* access.

"On top of that, you have to consider that statistically speaking 99.8% of trips are within 250 miles range"

Which is great for a novelty car, something pretty for the driveway. For a real car, when someone spends over ~$50K, they won't tolerate being told, sorry, you need to buy another car to drive to grandma's house. Or, take the bus with all the kids, leave that $50K investment at home. And the 250 mile range is the wrong number, as anyone familiar with practical (non novelty) use of an EV knows.

First, the drive is out to grandma's house *and* back again. Grandma ain't got no 6KV charger, or any garage. She lives in the retirement home, remember? The owners could give a damn about paying for any charger installation. Second, some trips come on fairly short notice, and there won't be time to top off that 85 kWh battery.

" the majority of the population does have access to a garage/fixed parking. "

Of what use is "fixed parking" to an EV charge? Fixed parking means a number on the parking deck, and home is five stories up the elevator. Residents are lucky if they can get the building owner to repaint the parking number after it wears, and this owner is going pay for breaking up concrete and asphalt to install high power electrical conduit? No, most American car owners do *not* have access to a personal garage.

"And as time goes we get 400 mile Tesla Roadster, 500 mile Tesla Model S."

Double range means double battery capacity, ie a 170 kWh battery, per simple physics. The figure does not improve with future better batteries. Then a full charge requires a full hour at Tesla's existing fast charger designs, and everybody else inline behind them wait not five minutes per car as in a gas station but an hour. The other option is a new and better 20 minute charger, which means a half megawatt power capacity, i.e. a dozen of them make a middling electric power plant. It could have its own coal train stop by daily.
o 28.11.2014, 11:01 | CervinVega

foto k příspěvku  od CervinVega

o 28.11.2014, 11:01 | CervinVega

foto k příspěvku  od CervinVega

o 28.11.2014, 11:02 | CervinVega

foto k příspěvku  od CervinVega

o 28.11.2014, 12:30 | Zdeny60
A co tím chětl pisálek říct? To, je dávno známé a jeví se to jako neřešitelný problém. A proč? protože dokud poteče černej bordel ze zeěm, nenapadne nikoho investovat do nabíjecích soustav ve velkém. Naftová lobby. Nikde nebude inevstovat tam, kde to není nutné.
Jinak si myslím, že řešitelné to je a bude pomocí VF sítí (spínané zdroje -obdoba), které dávají obrovský proud při vysoké frekvenci, to v kombinaci s VN. Pak by se nárokjy na přenosvou síž zmenšily.
Věřím, že vědátoři nechrápou, nafta dojde za 30-40 let (nikod moc nezohlednil ve výzkumu Afriku a nárůst v JV Asii se nedá ani předpokádat) a Ng o pár let později. pak skončí organická chemie, tudíž nebude ani LPG, nic a budeme v dupě. A uhlí se bude používat jen na strategické suroviny a syntézy. Toť mlj pohled na svět - prostě uhlík se jednou vyčerpá, ledy, že bysmě dokázali účinně crackovat stromy a trávu .-))))))
o 28.11.2014, 13:09 | CervinVega | Upraveno: 2014-11-28 13:10:22
Tak relativne elegantnim resenim byl koncept aku-stanic, kde by auto s unifikovanou podlahou prijelo, battery-pack by se vymenil (zapusten v podlaze, jednoduchy system zajisteni zespodu), zaplatil se poplatek a jel jsi dal.
Problemy: 1) unifikace podlahy u vsech modelu/vyrobcu 2) ruzne stari packu (prijedu s novym a odjedu s buhvi cim).
Tim kadmiem a litiem je mysleno to, ze na obnovu byt by jen par % vsech spalovacich motoru na svete proste nejsou suroviny, takze uvazovat "globalne" je trochu mimo. K tomu ten problem s mistem na verejne dobijeci stanice a pristup k siti doma (pokud beru za vyreseny cas/proud).
o 29.11.2014, 12:22 | semysak
to reseni s accupackem je tzv. ''francouzska cesta vyvoje'', kazdopadne ten accupack se spatnou baterkou posles nejpozdeji pri dalsi vymene dal, takze treba nekdy dostanes i lepsi nes z kterym si prijel...

nebo to vezmene tak, ze proste elektromobil neni pro kazdyho, nekolik desitek let osobni auto taky nebylo pro kazdyho...
o 29.11.2014, 13:30 | Chris
Podla mna je tesla je super.

pripadne este koncepcia Mini-E, ale to len cisto na behacky po meste :)

[ Link ]
[ Link ]
o 10.12.2014, 22:32 | crestik
Tesla v Brně, info v komentech
Youtube video:
o 10.12.2014, 22:36 | Tuner#2
LOL to je ten "pokrok"... :))
o 10.12.2014, 22:47 | mr.brain
A je to první auto v historii lidstva, které se porouchalo v záruce a prostě nejelo dál :)
o 10.12.2014, 23:03 | Tuner#2 | Upraveno: 2014-12-10 23:04:51
To rozhodne ne, ale kazde normalni auto nevazi jak nakladak, takze by slo odtlacit stranou, neb by slo odbrzdit mechanickou ruckou a mechanickym razenim zaradit neutral... To co je v popisu je opravdu k smichu, nebo spis k zamysleni kam to speje... Ale podle par zdejsich nepochybne vpred :))))
o 10.12.2014, 23:34 | crestik
máš tu 6 příspěvků, ani jeden k věci. Nechceš jít někam rozdávat svoje rozumy o motorech, olejích (prostě o všem) já nevím...třeba na slavný virt? Nebo už ti tam zas dali ban?
o 11.12.2014, 06:30 | Tuner#2 | Upraveno: 2014-12-11 06:31:23
To ze nejsou k veci je tvuj nazor a nechapu jaky BAN? Nic takoveho jsem za posledni rok nemel a v tech predchozich pripadech zrejme neznas souvislosti... A co uz vubec nechapu, jak to souvisi s ahc kde jsem mel na rok VIP clenstvi zdarma jako odmenu za sve posty a pomoc clenum at uz v oblasti elektroniky a nebo treba prave u oleju, kterym jsem se pred lety dost venoval. Nebo jsi me chtel zase jenom "setrit" jak tomu byva u tebe zvykem? :-)
o 11.12.2014, 06:59 | Tarrance
Tuner#2: Tesla nemá nějakou rozpojku/spojku pro případ popostrčení jinou než vlastní silou?
o 11.12.2014, 07:23 | walish
Tarrance: To se určitě neptáš toho pravého :)
o 11.12.2014, 07:49 | AR
crestik: bejváválo kámo, teď je z něj specialista na vše, včetně plastů a "skel" na mobilní telefony.

Tarrance: tak podle komentů pod videem zálaží v jakém jízdním režimu to bylo, když P tak byla aktivována brzda a nejde tedy odbrzdit bez jiného zdroje, ale očividně o tom tesla veděla dříve než zbytek okolí, ale co holt to není ten pravý pokrok dle specialistů
o 11.12.2014, 18:57 | Tuner#2
Tarrance: Stačí mrknout pod video ;)

AR: Hele, dobře vím, že narážíš na mou diskuzi se Synym, ale můj bývalý šéf dělá znalecké posudky na telefony a věř nebo ne, pod rukama mě přišlo při příjmu halda telefonů od obyč šlupek až po iPhony, takže moc dobře vím jak to z praxe vypadá... To, že ty to neuznáš a hlavně v tom najdeš další z tvých pokusů o rejpnutí, je jen ukázka tvé ubohosti a malosti...
o 11.12.2014, 19:26 | AllInOne
To auto se vůbec neporouchalo, borec to nechal na blikačkách a šel do Megapixelu.
o 11.12.2014, 19:27 | AR
tys prostě sežral celou encyklopedii a neumíš si to připustit, ale to ovšem dokazuješ poměrně často.
o 13.12.2014, 10:20 | mr.brain
o 13.12.2014, 15:47 | Zdeny60
Zajímalo by mě, jak má vyřešenou ručku Subaru či jiné vozy, které ji mají plně eletkrickou a mechanická možnost tam není (aspoň tedy v Subaru Outback ne). Když se vybije náhle nějak baterie, nebo prostě není napětí, tak zůstává zatažená - nebo je ještě jiná možnost? ptám se, protože to nevím, ale jistě tam nějaká možnost být musí, jak auto s el. park. brzdou odbrzdit, když se vybije aku.
o 13.12.2014, 16:04 | mrazik
Zdeny vzdy tam je moznost mechanickeho odbolovani skrze specialni nastroj, ktery je v kufru. Treba kolega v C4 Picasso zasunul takovy kus kulatiny skrz kufr k tomu trnu a tam otacel az to odblokoval.
o 13.12.2014, 16:46 | Zdeny60
Díky za osvětu. Nevěděl jsem to.Resp. myslel jsem si, že něco tam být asi musí, jen ne jak to je udělané.

o 13.12.2014, 17:01 | nocarret
nedávno u Meka před Prahou proražený obě gumy na levý straně, evidentně tam už nějakej den stála..

foto k příspěvku  od nocarret

o 13.12.2014, 17:02 | nocarret
chuděrka...rakouská spz

foto k příspěvku  od nocarret

o 13.12.2014, 17:13 | Tuner#2
AR: S 15 lety praxe v oboru nemusíš sežrat encyklopedii. On ty znalosti jaksi posbíráš tak nějak přirozenou cestou, ale nemyslím si, že zrovna ty to pochopíš...

nocarret: Hmm, divný kolo je bouchlý nahoře, ale guma je ušlá jen dole...
o 13.12.2014, 20:27 | AR
s tou poslední odpovědí pro nocarreta si to docela zabil...
o 13.12.2014, 20:49 | Tuner#2
Čekal jsem kdo se toho chytí, přitom je snad jasné, že jde o JOKE :))

ale AR nezklamal...
o 15.12.2014, 01:54 | vypuk
Nikola Tesla by vám to všem vysvětlil... Nemuseli byste tu kecat kraviny...
o 16.12.2014, 15:38 | Chris
tak a mame tu novu 691 konovu P85D verziu :))))

[ Link ]
o 18.12.2014, 12:02 | Daryl (A)
Diskuse jako poleno :)

nekde bylo video, kde popisuji kolik elektriny je potreba na rafinaci jednoho litru benzinu. A to mluvi za vse.

dalsi veci je, ze Tesla se svou kategorii radi na uroven BMW 5 nebo Mercedes E.

propocitejte si usporu na spotrebe a servisu (battery failure neni pravidlo, ale vyjimka pokryta zarukou, ze ?). Rekneme 200.000 Km.

POrizovaci cena BMW 5 nebo MB E rekneme 1,5mio. POrizovacka Tesly S 2mio.

Pracujeme tedy s rozdilem 500k.
200.000 (km) / 100 (pro vypocet spotreby) = 2000 * 7 (prumerna spotreba) = 14000 (litru) * 35 (kc/l) = 490.000 Kc

To znamena, ze rozdil ceny bez dotaci se zaplati do 200.000 Km. A to nepocitame usetreni na servisu, naplnich atd.

Mel jsem elektromobil s dojezdem 100km asi 14 dni.
Nikdy jsem nemusel zastavit nekde extra kvuli dobijeni. Vzdy to bylo u jine prilezitosti (nakupak, jsem doma a pod.).

Na benzince musite u toho cekat,a z se to natankuje. Tady bodnete do zasuvky a jdete si po svych. Az se vratite, mate vetsinou dobito a jedete. A je jedno zda na 100%, nebo 60%. dnes ma nabijecku kazdy obchodak, kdejaky McD, verejny parkoviste, kryty parkingy v office centrech ... a tak jak dnes hledate levnejsi benziku, tak si jen najdete dobijeci mista.


btw: za tech 14 dni jsem najel asi 1000 km a zapaltil jen 100kc za chip, ktery mi odemykal vetsinu dobijecich stanic. Zbytek mi ochotne odemkl jejich provozovatel zadax.

dalsi vyhoda je, ze kdyz uz se dostanete do uzkych, muzete si par procent natlacit kdekoli. Zastavite na vesnici u hospody nebo nejakeho domku, hodi vam prodluzku, okouknou auto, pokecaj, daj kafe a vy za pul hodiny jedete dal k nejakymu superchargeru, co vam to dotlaci do plnejch.
o 18.12.2014, 12:06 | Daryl (A)
a pokud planujete vylety uplne mimo civilizaci, jako pojistka poslouzi prenosna benzinova elektrocentrala :) Tak to defacto dela i BMV i3. Ma vzadu (volitelne) agregat, ktery dobiji baterku a s omezenou rychlosti (cca 60km/h) muzete jet co mu benzin staci :)
o 07.01.2017, 00:11 | muSlim
Refresh: ďalší hráč (okrem Faraday Future, ktorý je zatiaľ stále na papieri...) - Lucid Motors. Zopár Tesla inžinierov tam tiež zakotvilo. Dizajnovo za mňa o _dosť_ lepšie než Model S, interiér veľmi pekný, aj lajk :-)

1000 koní, 0-100 za 2.5, dojazd 480km+ so základnou 100kWh aku, s voliteľnou 130kWh 680km+

Youtube video:
o 07.01.2017, 22:00 | Lucni.konik
nelíbí
o 08.01.2017, 09:48 | mrazik
Elektromobil vzdy zabije cena a az jednou skonci dotace, skonci i auta na elektriku.
o 08.01.2017, 10:41 | seler
Myslim, že dřív skončí spalovací motory... [ Link ]
o 08.01.2017, 10:57 | muSlim | Upraveno: 2017-01-08 10:58:28
2 mrazik: blbosť - ad koniec s dotáciami. Čo sa ceny týka, samo je to stále úplne inde než by si normálny človek vedel dovoliť. Osobne to vidím ale na prechod na vodíkové články ako zdroj energie pre EV.
o 08.01.2017, 11:38 | assassin
Ono to vlastne dotovane je i dnes u nas, z benzinu se plati docela solidni spotrebni dan, z ele kterou se nabiji auta ne. Tzn treba ten daryluv (jasne starsiho data) vypocet je trosku zavadejici.

Muslim - vyroba vodiku je pomerne energeticky narocna - tzn nejde o zdroj energie, jako spis o jinej "typ akumulatoru" tzn problem s tim ze se nekde musi ele vyrobit s pomerne nizkou ucinnosti zustava ...
o 09.01.2017, 09:44 | blázen
časem to bude poruchove a opravy budou stát majlant = nechtěl bych. Raději klasicke auto se spalovacím motorem, kde jeho výrobce má nesrovnatelnou praxi a zkušenosti z provozu. Tohle nechá časem jít spousty lidí pěšky. Vidím to na mnohem mnohem dražších strojích.. Kde je vývoj trochu jinde a zkušenosti a praxe taky.
o 09.01.2017, 09:52 | M.a.R.i
Tady je hezký video o Tesla P90DL :)
Youtube video:


Překvapilo mě, že je veřejná síť stanic, kde lze zadarmo nabíjet a pak další síť, kde je to za 1500/ročně :).

Těmahle baterkama se to asi dál posune :). A vymysleli je Češi. Možná to tu už bylo...
[ Link ]
o 09.01.2017, 11:18 | mrazik | Upraveno: 2017-01-09 11:20:05
Ani elektrina, ani vodik proste nedokazou konkurovat benzinu/nafte. Ono pokud by doslo k masivnimu rozsireni elektroaut, tak by to prestala zvladat prenosova soustava - ona ta elektricka energie se musi nekde vzit/vyrobit a pokud v ulici si da par lidi nabijet auto proudem cca 20A, tak to rozpusti kabel v zemi.
Mari ohledne te nove baterie, tak nazory jsou rozporuplne az to zavani dobrym marketingovym podvodem - nahrava tomu i typ lidi co za tim projektem stoji.
Jinak v tom videu je spousta blbosti, vcetne toho dojezdu 500 Km - to jedine z kopce a rychlosti maximalne 90 Km/h. A kazdych 350 Km stat hodinu u superchargeru, dekuji nechci.
o 09.01.2017, 11:47 | AR
Rozpustit kabel v zemi říkáš? Tak proč se běženě přípojky dimenzují na nějaký příkon z DS? To by rozvodny byly samy proti sobě, pak by stačilo aby více odběrných míst šlo ke hranici maximálního odběru a už by se ty kabely rozbouštěly :D By pak nedávalo smysl proč majitel DS zjištujě zda požadovaný příkon na přípojkovém místě je schopen obsloužit.
o 09.01.2017, 12:11 | M.a.R.i
mrazik:
Mně nepřijde 350km špatný :). Samozřejmě záleží na nájezdu daného člověka.
Nepamatuju si to přesně, ale myslím, že Tesla má nějaký to extra rychlý nabíjení, kde je odběr přes 100A. Takže třeba za půl hoďky a kousek máš nabito. A někde prohlašovali, že za rok, dva. Chtějí dokázat dojezd 1000km za hodinu nabíjení.
o 09.01.2017, 12:47 | blázen
kabel v zemi se v životě nerozpustí, sítě mají ochrany proti tomuto.. jak sít přetížíš, tak to někde spadne..
o 09.01.2017, 12:55 | mrazik
Problem je ten, ze i pro ty dve delsi jizdy na dovolenou predstava, ze kazdych 350 Km musim s celou rodinkou na hodinu zastavit je pro me nepredstavitelna. A na trase dlouhe 1000 Km se jedna o 3 zastavky, takze se mi cesta prodlouzi o minimalne 2 hodiny.
Co vim, tak vetsina zatim dobiji kolem 30A - 40A a plany do budoucna maji sice odvazne, ale zatim technologie stoji proti temto planum.
o 09.01.2017, 13:32 | M.a.R.i | Upraveno: 2017-01-09 13:32:26
mrazik: Tak takový člověk si elektromobil nekoupí :). Myslím, že jejich majitelé nejezdí delší trasy a pokud ano, tak mají 2. vozidlo v rodině.

S těma A to nemůžu nikde najít. Ale dal bych skoro ruku do ohně, že dokážou nabíjet 100-120A, ale možná článek kecal...
o 09.01.2017, 13:34 | muSlim
2 mrazik:

"Ani elektrina, ani vodik proste nedokazou konkurovat benzinu/nafte." - účinnosť spaľovacieho motoru je 20-30%, účinnosť elektromotoru je 90-98%, come again? :-D

Inak samo je tam veľa ale, ako už bolo spomínané a ako sa rado zabúda - prenosová sústava a jej kapacita/únosnosť, cena auta, výfukové plyny niekde inde (elektráreň). I tak im fandím :-)
o 09.01.2017, 13:42 | mrazik
Mari presne takhle to je. Cetl jsem par nadsenych rozhovoru s majiteli elektroauta Tesla a kazdy mel doma jeste dalsi auto (vetsinou SUV) na klasicky spalovaci motor. Vetsina mela doma 2xauto na spalovaci motor a 1 - 2 elektroauta. To mi prislo velice vtipne.

muslim ale ja se nebavim o ucinosti, ale o zakaznicich a u nich to zejmena musi uspet. Spalovaci motor neni problem natankovat za 10 minut a mas k dispozici energii na dalsich 800 - 1000 Km se zapnutym topenim/klimatizaci. Elektroauto dobijeni 1 hodina na 350 Km a s topenim nebo klimou hodne opatrne, jinak jde dojezd sakra dolu. Vecer zapomenes auto strcit do zasuvky a rano jedes MHD atd. Na nejake argumenty kolem emisi bezny zakaznik kasle, pro nej je dulezite aby mu to nabidlo neco navic nebo minimalne stejne co stavajici auta a zatim jsou to jen ustupky.
o 09.01.2017, 13:55 | muSlim
2 mrazik: to nie je tak celkom pravda, na adekvátnej nabíjačke/stanici dáš 80% kapacity za 15 minút na každom lepšom elektroaute, keď toto je hlavný argument. To mi zas tak veľké zdržanie nepripadá a u EV sa ani nedoporučuje pokaždé dobíjať až k prasknutiu (100%). Viem o nevýhodách, ale dlhé nabíjacie časy už niesú pravdivé - samo sú výnimky, trebárs kde iná možnosť než 230V nie je :-)
o 09.01.2017, 13:57 | .mycTD
k te ucinnosti elektromotoru musime ovsem pridat jeste efektivitu, s kterou se ziskava ta elektrina. A pri nejakych 40% uz nam slape diesel na paty.
o 09.01.2017, 14:03 | mrazik | Upraveno: 2017-01-09 14:03:59
Ano jsou pravdive, protoze tech tvych adekvatnich nabijecek bude jako safranu a drtiva vetsina bude predstavovat cca hodinove nabijeni.
o 09.01.2017, 14:40 | assassin
muslim: blby je ze tu elektrinu musis vyrobit v zarizeni ktere ma ucinnost horsi nez ten spalovaci motor a vzhledem k tomu, ze od jadra vsichni utikaj - tak se to vyrabi z fosilnich paliv. tzn ucinnost s jakou z fosilniho paliva dostanu nejakou praci je na cele te ceste porad lepsi u spalovaciho motoru...
o 09.01.2017, 15:51 | M.a.R.i
Tak beru zpět, ruku do ohně za ty nabíjecí ampéry nedám :). Nemůžu to nikde najít Buď jsem si to vsugeroval a nebo blbě četl.
o 09.01.2017, 16:18 | Davados
A co elektromobily a autohifi? Instalace alespoň zesilovače na subwoofer.To už nepůjde?
o 09.01.2017, 16:27 | muSlim
2 assassin: áno, o tom viem, niesom dement :-) EV sú tu pár rokov, kde bolo auto ako také a suroviny okolo neho pred 100 rokmi? Chápeme sa? EV sú tu, sú peckové, treba doladiť veci okolo nich a bude to porovnateľne dobré a účinné na oboch koncoch :-)
o 09.01.2017, 16:43 | AR
A když už se tu bavíme o účinnosti tak na tohle je fajn kombinace splaováku ve formě generátoru a k pohonu el.motor.
o 09.01.2017, 17:04 | blázen
Tohle bych řekl,že je vhodne pouze v případě, kdy je nutne přenášet na kola obrovske výkony, u auta mi to přijde jako nesmysl.. kdyby to k něčemu bylo, dávno by se s tím po cestách jezdilo. Chápu elektromobil na baterky.. ale dieselelektricke auto ne :-)
o 09.01.2017, 19:04 | AR
No sice to nejsou asi nafty ale v benzínové variantě už "běžně" jezdí, říká se jim plug-in hybrid :)
o 09.01.2017, 19:27 | assassin
muSlim: chapu, jen mi to prijde jako slepa vyvojova vetev, je to uz temer dokonale, jen bohuzel si myslim, ze bez "revoluce" neni kam jit dal...

o 09.01.2017, 20:39 | HIGHTOWER
Jak se bude řešit dobíjení aut na ulici? Zamykat nějak kabel a v nějakém ochranném obalu, aby to nějaký vtipálek nepřeřízl?

Dojezdy jsou zatím nic moc bez možnosti výměny aku do cca tak 5 minut (obdoby natankování do plné nádrže). Dojezdy na ježdění po městě vyhovující, ale stále, problém kde dobíjet na ulici...

Dnes zase zpráva, jak OPEC snižuje těžbu, cena roste, takže počítám, že se v zimě dostaneme na 35 Kč za litr, nedej bože, co bude pak v letní sezóně, zase 40 Kč/l?
o 10.01.2017, 08:26 | muSlim
2 blázen: a vidíš, i3 s REX predsa jazdí :-D
o 10.01.2017, 08:45 | AR
i3 to má tuším za příplatek.
o 10.01.2017, 09:32 | nome | Upraveno: 2017-01-10 09:37:11
to hightower: ale kouzlo těchle aut je právě v tom že můžeš celej den jezdit po městě a nabíjíš doma večer nebo v kanclu. Dojezd 300+ je naprosto dostatečnej pro tyhle učely a ruku na srdce, tyhla auta si nebude kupovat zatím nikdo kdo má hluboko do kapsy. Takže na dlouhé cestování druhé auto.
Je to ještě v plenkách ale aktuálně supercharger od tesly dobije auto na full do cca 70 minut a za pul hodky mas dojezd 300 km. Za 5 let muzes byt treba na polovicnim case coz uz bohate staci i na cestovani po EU.

jinak teda co se Tesly tyka, parkrat jsem se v tom svezl ale neridil (S P85D)
zrychleni je dechberouci, hlavne to pruzne to je fakt tezce navykove.

Jinak ale auto jako takove docela zklamani, hlavne z kvality zpracovani a materialu. Nejvic me pobavil ten klicek kterej vypada jak auticko od vetnamcu za 15 korun
o 10.01.2017, 10:13 | HIGHTOWER
nome: spočítej mi, kolik je nabíječek v Praze nebo u nějakého kancelářského komplexu? Kdo nemá garáž, má smolíka...
o 10.01.2017, 10:34 | nome | Upraveno: 2017-01-10 10:35:36
v každém větším obchoďáku nebo kancelářském komplexu jsou, že by jich mohlo být víc to nepopírám. A ano kdo nemá garáž má smolíka.
Ale jak jsem psal těžko si bude někdo kdo bydlí v činžáku na Žižkově kupovat elektromobil.

řešení které by přicházelo v úvahu již se testuje je bezdrátové nabíjení na speciálních "park-spotech" tam ale rapidně roste doba nabíjení a dle mě to bude další slepá ulička.
Nissan/Renault koketoval s možností stanic s automatickým vyměňováním baterií ale to nedopadlo. (neochota výrobců unifikovat baterie a jejich uložení...)

o 10.01.2017, 13:03 | AR
HT: A kolik bylo čerpaček v dobách kdy se začaly pomalu rozšiřovat auta na spalovací motor?
o 10.01.2017, 16:57 | muSlim
2 AR: áno, to som uviedol ale ako príklad generátoru aj u takej vyspelej značky :-)
o 11.01.2017, 13:07 | blázen
muslim, nejsem si jist, jestli jsem takový auto v provozu v 3tím nějvětším městě v republice kdy viděl. Nevidím v tom moc výhod, na koleje do lokomotiv fajn, na cestu, kde ty auta mají ty výkony, co mají patří spalovák, převodovka a diferák.. k hovnu kupa elektrokokotin náchylných na vlhkost, prach atd. Dokud ty elektromobily nebudou mít řádný zdroj, nebo nebudou jezdit pod nějakou trolejí .-) tak díru do světa těžko udělají. Troskotá to na zdroji energie.. po stránce výkonu to zatím nedokázalo nic víc, než něco, co by neuměl spalovací motor. Až někdo postaví elektromobil rychlejší než schumacheruv dragster,či F1 tak pak řeknu jo ,je to lepší... Asi jsem stara škola, umím vyměni náboj kola za pár tisíc, ale převinout elektromotor za desítky tisíc neumím.
o 11.01.2017, 13:52 | AR | Upraveno: 2017-01-11 13:54:04
převinout motor neumíš, ale výbrus spalovacího zvládneš ne? když už chceš srovnávat tak aspoň srovnatelné. Nevím co je u tebe třetí největší město, ale docela se plugin hybridy potkávat občas dají.

A proč by to někdo dělal? Protože pokud použiješ spalovací motor jen jako generátor el. proudu tak dosáhneš vyšší účinnosti když tu el. pak použiješ pro pohon el. motoru než kdybys tím spalovákem přímo poháněl kola.

[ Link ]
o 11.01.2017, 14:17 | muSlim
2 blázen: k tým číslam, v Prahe, Blave a Košiciach (tých Slovenských) stretávam toľko Tesiel, Leafov a i3, že by si bol prekvapený. Hybridy (Prius, Auris, Lexuse) ani nepočítam, to je bežné vozidlo a nemá to moc spoločné s EV. Asi to vidíme každý inak ale samozrejme, stará škola-nestará, odsudzovať to od klávesnice je hlúpe - reálne čísla predajov a prevádzky vyzerajú evidentne trochu inak než by si niekto zo "starej školy" prial :-)
o 11.01.2017, 15:13 | blázen
jaký je rozdíl v hmotnostech těch dvou BMW? Já nic neodsuzuju. Je mi jasne ,že účinnost je jinde.Jen v práci vidím, co s takovými stroji dělá mráz apod. Neznám konstrukci těch aut, jestli to má něčím chlazene motory apod. Třeba je to podstatně jednodušší konstrukce. Já tomu jen do budoucna nevěřím. a opravy jsou a budou drahe.
o 11.01.2017, 15:25 | nome | Upraveno: 2017-01-11 15:26:09
blazen - no jak jsi psal o tom autě na urovni F1 .... :-)

[ Link ]
o 11.01.2017, 15:47 | AR
A opravy současných aut jsou levné?
o 11.01.2017, 20:23 | blázen
že by firmy prodávající ND nabízely nove vinutí pro generátory nebo baterky či motory do elektromobilů jsem si nevšiml... ale náboje kol, a výbrusové písty asi ano. A určitě levněji. Já mám na to svůj názor, prozatím bych to prostě nechtěl. Jednou tím třeba budem jezdit všichni. Prozatím bych rozhodně volil klasicke auto.
o 12.01.2017, 09:56 | M.a.R.i | Upraveno: 2017-01-12 09:58:20
blázen: Cítím, že máš vůči elektrikouk poháněným autům odpor. Miluju spalovák a doufám, že ještě dlouho bude. Ale to nic nemění na tom, že třeba Tesla je dle mě už hodně daleko a když už jsme u toho srovnání.

Tak mi zkus nadhodit jinou sériový sedan třídy jako je Tesla, který Ti poskytne zrychlení z 0-100 do 3s (dokáže i 2,5s) a při neustálým dupání na plyn a absolutně nehospodárné jízdě ti poskytne o mnoho větší dojezd než 300km.

Za 1. pochybuju, že nějaký sériový sedan dokáže poskytnout takové zrychlení a pokud se budeme bavit o top výkonných sedanech, tak dle mě spotřeba při "kudle" bude 25l+ a dojezd bude někde okolo 300-400km na plnou nádrž. A když pojedeš klobouka, tak bude spotřeba 10-15l, takže dojezd větší. Tesla P100D udává dojezd 613km alá klobouk a zrychlení z 0-100 za 2,5s..
o 12.01.2017, 10:30 | crestik
blázen: dneska mají elektromotory takové řízení a vlastní diagnostiku, že při správném použití v podstatě nehrozí "spálení vinutí", jak tomu bylo v pravěku. Navíc můžeš hlídat kdejaké abnormality typu "načnuté ložisko hřídele".
Za další, nevím jak ty, ale já jsem o výměně pístů nebo zabrušování ventilů neslyšel posledních 10 let. V drtivé většině případů se to prostě nevyplatí, a rači se za 20 koupí jiný motor...bavím se o autě, né o favoritu apod.
o 13.01.2017, 09:30 | blázen
nemám k nim odpor, jen mne zatím nepřesvědčily. Ale jak píšu, třeba tím budu jednou taky jezdit, netvrdím, že ne. Pokrok jde do předu velice rychle. K tomu zrychlení, myslím, že každý AWD sedan s kupou elektroniky a tímhle výkonem a stejnou hmotností to zrychlení udělá. To je víceméně o trakci a regulaci toho výkonu. Ten dojezd pak budiž může být stejný, jen by mne zajímalo, jak dlouho budou fungovat ty baterie, když se stím bude jezdit pořád a nebo vůbec.

Crestik ano jistě bude to mít mrtě ochran a já nevím co všechno a tam časem přijde kámen úrazu. Už jsem to psal, vidím to na elektrostrojích za 200mega, co to časem umí, tak nevěřím, že nějaká levná tesla bude lepší... Já nevím, já motor neměním, prostě se udělá výbrus a je to. Vyměnit pokažený za poloshit je blbost. Pokud se nepoškodí na sračky.. není to averze, jen nedůvěra.. nikomu to neberu.. ty auta vypadají fajn, jezdí určitě skvěle.. ale já bych to prozatím prostě nekoupil. Koupil bych klasicke auto. Navíc jsem někde četl o tom, že někde v norsku platila tesla pokutu najitelům těch aut, protože ten výkon co udávala neměly a zrychlení taky ne....
o 14.01.2017, 13:07 | Daryl (A)
blazen: nevim, ale pokladas otazky, ktere jsou vsude na webech zodpovezeny dost detailne.

Treba zivotnost baterii je pokryta zarukou vcetne garance, ze nedojde k poklesu kapacity o vice nez par procent.

A co se tyce zrychleni, tam je prave vyhoda elektromotoru. Ten ma maximalni tocivy moment od 0 otacek a bez razeni. Takze ne, spalovak se stejnym vykonem teslu nepojede ani omylem bez ohledu na elektroniku.

Dalsi vec udrzba. Vse je kryto zarukou a garancemi. S ohledem na minimalni konstrukcni slozitost je jakykoli pripadny servis hracka. Zadne previjeni neni potreba, v zaruce (ktera se da dal dokupovat) se proste vymeni cely motor, casto za vylepseny model.

Nejaky prius, ktery jezdi v praze jako taxi uz 8 let jede na puvodni baterie s poklesem kapacity v ramci jednotek procent. Neco jineho je garance a neco jineho realna zivotnost. I s ohledem na vyvijejici se technologie baterii si myslim, ze to neni point, ktery by mel kohokoli trapit.

Ad nabijeni: kdyby ti ted nejaka benzinka nabidla plnou nadrz benzinu za 50 kc jen za podminky, ze pockas hodinu ... resil bys to ? Na dlouhych vyletech stejne delas svacinovy / curaci prestavky. Je to jen o zmene logiky a zvyklosti. U benalu tankujes jen kdyz mas prazdno, u elektriky proste kdykoli mas prilezitost. Efektivne vyuzivas cas.

A v mestskem provozu je to to posledni co te trapi. Nemas doma garaz ? Nabijes v praci, v obchodaku, kdekoli zastavis.

Jezdil jsem asi 14 dni s elektrickym smartem. Dojezd asi 80-100km a ver mi, ze jsem zadne zasadni omezeni nepocitil. Pres noc jsem to nechal v obchodaku na nabijecce (ne kabel ti nikdo neslohne, je to zamceny), rano presun do kancelare (20-30km), odpoledne pojizdky (50% zastavek melo nabijecku), vecer zase domu ... denni najezd v pohode mezi 100 - 300km. S dnesnimi kapacitami baterii nemusis nabijet tyden pri tomto provozu. Je to jako s mobilem, taky ho kazdou chvili mas nekde na kabelu.
o 14.01.2017, 14:58 | mrazik
Daryl dokud nevyresi nabijeni, nebude to mit uspech. Ano pri delsi ceste delam prestavky, ale netrvaji hodinu, ani hodinu a pul. Obvykle cca 20 minut maximalne. Jasne, ze tyto delsi cesty absolvuje rodinka jednou az dvakrat rocne, ale i to predstavuje velke snizeni komfortu.
Benzin ma prave tu vyhodu, ze tankovani zabere par minut a mas energii na 800 - 1000 Km.
Dalsi veci je cena, ktera je uplne mimo. Za auto velikosti nizsi stredni zaplatit kolem milionu ? Totalni nesmysl.
Myslim, ze ani ja se nedoziju ostraneni techto dvou zasadnich vlastnosti.
Mimochodem kazdy rok ctu o revoluci v bateriich a kde nic, tu nic.
o 14.01.2017, 15:17 | Daryl (A)
mrazik: 80% za 15 minut a zdarma. To mi jako fail neprijde. Dojezd 500. Ja na cestach 800-1200 km nepamatuju zastavku kratsi nez 30 minut. Zachod, snack, rest. Pridas kafe a mas dalsich 400km.

Tesla model 3 je za nejakych 750k, nissan leaf snad pod pul mega. Najezd 40tkm rocne = cca 90k usetrenych za palivo x 5-8 let (zaruka) = otazka financi je na opacnem polu nez ji vidis ty.

Cena baterii klesa kazdy 2-3 roky o skoro 50%, sice to nejsou revolucni zmeny, ale jsou to velke pokroky.

Technicky vzato je dojezd primo umerny cene vozu.
o 14.01.2017, 18:10 | mrazik
80% za 15 minut umi jen nektere superchargery a tech je jako safranu. Vetsina je klasicke dobijeni trvajici 60 - 90 minut. Mam shlednuto nekolik desitek videi (hlavne od Bjorna) o dlouhych cestach a vzdycky po ujeti 300 Km nasledovala minimalne hodinova zastavka.
Tesla Model 3 zatim v produkci neni, takze si pockejme na finalni cenu a parametry. Zatim byla nastinena cena kolem 35.000 $ bez DPH, takze celkove jsme s cenou pres milion. A za tu cenu dostanete auto s prumernym dilenskym zpracovanim.
Nissan Leaf s cenou zacinajici na 730.000 - 24kW nebo 858.000 za 30kW s dojezdem 199 - 250 Km, coz je realnych 150 - 200 pri lehke noze ? Opet totalni nesmysl.
Je sympaticke, ze cena baterii klesla a je otazkou zda bude stejnou rychlosti klesat i nadale a na jakou uroven.
Jen jeste pripomenu, ze pro pohodlne jizdy je potreba mit v aute prijemne klima, to je v zime topit a v lete chladit. Takove topeni, kdyz je po ranu -15°C sezere tipuju kolem 2 - 3 kW bude mit natopeni podstatny vliv. Oproti spalovacimu motoru, kde ma topeni minimalni vliv na spotrebu, taktez klima.
At chceme nebo nechceme, stale tu je dost argumentu zvyhodnujici ze zakaznickeho pohledu auta na spalovaci motor. A znovu opakuji, neni to jen o dojezdu.
o 14.01.2017, 18:40 | blázen
Daryl já nikdy žádne forum s elektroauty nečetl, ty auta jsou pro mne tabu.

Ale zeptám se snadno .. jaký zrychlení má ta tesla na 200km/h a jaký zrychlení má poslední M5 ..
dík za odpovědi.

btw. ten moment toho elektromotoru bude zřejmě se stoupající rychlostí klesat, že?









o 14.01.2017, 21:32 | AR
blázen: tady máš p85 z 0 na 200
[ Link ]
o 14.01.2017, 23:10 | blázen
a kolik umí M5? tady je F10.. tak co je na te tesle tak zázračného? nic.
Youtube video:
o 15.01.2017, 01:04 | Tuner#2
blázen: Pusť si to od 2:50:

Youtube video:


Jinak jsem ale taky vůči elektromobilům skeptický, nějak si nedokážu představit nabíjení na přeplněných sídlištích, jak to utáhne rozvodná síť a v čem je to ve finále ekologičtější (to se ani nezaobírám likvidací baterek), životnost baterek rozhodně nebude 15 - 20 let tak jako se s auty běžně jezdí a ten zvuk trolejbusu je pro mě jako autaře něco nepředstavitelného...
o 15.01.2017, 08:34 | blázen
já nejsem skeptický, jen bych to prostě nechtěl. To je cele. Jestli tankuju, nebo nabíjím je mi asi jedno, ikdyž tankování je určitě snazší. Zvuk je o ničem, to je jasne, ale o to ani tak nejde. Prostě tomu prozatím nevěřím. To je cele. Ale jak jsem psal, čas ukáže a pokrok jde rychle. Já bych raději něco takového, než nějakou teslu na baterky..
Youtube video:


ten nemusí řešit dobíjení :-)
já elektroauta nikomu neberu,..
o 15.01.2017, 09:24 | crestik | Upraveno: 2017-01-15 09:27:38
mrazik: ohledně topení to vidím jako užasnou výhodu. Vždyť elektrické topení ti topí vlastně hned. A určitě v tak malém prostoru nepotřebuješ tolik kw, i kdyby, tak možná první minutu, pak už to bude temperovat několika W. Nehledě na to, že když budu chtít odjet, tak při příchodu k autu zapnu dálkově topení a vycucne to ze sítě, né z baterky.
Dojezd taky podle mě není žádná tragedie. 200km je tak týdenní dávka velké části potenciálních zájemců. Všichni nadávají, že to ujede jen 300km, ale kdo to denně jezdí...90% lidí najede denně 10-100km a všichni se vracejí na noc domů, takže 1x/2x za týden to přes noc strčit do nabíječky není žádný problém.
A ohledně ceny se právě divím, že je to relativně "levné", když se toho vyrobí asi tak 100x méně, než ostatních aut stejné cenové.
o 15.01.2017, 10:19 | gizmi
Člověk i o víkendu na svém oblíbeném foru musí koukat na výrobky z práce :D :D

Každopádně všíml si někdo úbytku % baterie při tom zr?chlení z 0 na 200 ? :D :D :D S tím bych s mou nohou sotva dojel Plzen - Praha a zpět :D
o 15.01.2017, 11:13 | mrazik | Upraveno: 2017-01-15 11:14:28
Crestik pokud budes parkovat nekde bez moznosti zasuvky a pak potrebujes vytopit interier, tak muzes stat pred otazkou, zda topit a nedojet nebo netopit a dojet domu - to je realita.
Nechapes zakladni vec. Koupim si auto pres milion a jakakoli cesta pres 300 Km znamena prodlouzeni doby dojezdu 1 hodinu kazdych 300 Km. I kdybych mel takove cesty 4x za rok, je to oproti spalovacim autum nekomfortni. Napr. cesta do Chorvatska, Italie se prodlouzi minimalne o 3 - 4 hodiny a to pro rodiny s detma nebude uplne prijemne.
Do zasuvky doporucuji strkat casteji, uplne vybiti nemaji baterky radi.
Auto o velikosti nizsi stredni pres milion ti prijde malo ? Tak to mame asi kazdy jine moznosti.
Muzeme branit elektroauta jak chceme, ale stale je musime srovnavat se stavajici nabidkou aut se spalovacim motorem a tam prohravaji zcela zasadne - hlavne cenou.
o 15.01.2017, 11:29 | crestik
...jenže ty se na to díváš pořád z pohledu někoho, kdo to přirovnává k benzínu. Když budeš mít elektro, budeš muset uvažovat trochu jinak...navíc už se na to díváš jako na finální situaci, přitom se to ještě pořádně nezačlo rozvíjet. Dneska taky nikoho nenapadne plánovat si cestu benzínovým autem, protože jsou pumpy na každém metru. Ale podívej se 30let zpět, kdy auta nežraly pod 10, rychlostní průměr byl na polovině a vydávaly se mapy čerpacích stanic, dojezd na plnou byl taky kolem těch 300km.
Elektromobily nikdy nebyly vyvíjené v první řadě jako polykače kilometrů, ale alternativa do města a krátké vzdálenosti.
o 15.01.2017, 13:31 | mrazik
Jako bezny normalni zakaznik vzdy budu srovnavat co dostanu za nabizene penize a proc bych mel . Tahat sem co bylo pred 30 lety nedava smysl, bavime se o aktualni situaci.
Mimochodem prvni automobil byl na elektrinu (rok 1827) a defacto se od te doby moc nezmenilo. Mel sanci uspet, ale proti spalovacim motorum proste nemel sanci uspet.
Mozna to vypada, ze jsem proti autum na elektrinu, ale opak je pravdou. Sam jezdim do prace 15 Km a elektroauto by bylo super. Jenze za takove auto je cena kolem 700 az milion a to je totalni uplny nesmysl.
Takze dokud se neco nestane s cenou, tak tato bublina opet splaskne, zejmena pokud skonci dotace.
o 15.01.2017, 14:08 | crestik
...však u spalovacího motoru se taky za těch 150 let moc nezměnilo, stále tam jsou 4 doby :-)

Podle mě z toho lidi mají lufty, protože to je něco nového. Buď je to moc drahé, nebo to daleko nedojede, nebo nebudou nabíjecí stanice. Teď je právě ten přechod, kdy se začínají rozšiřovat hybridy, elektro je na začátku a bude to další krok. Nikdy to nevytlačí spalovací auto, ale bude to další alternativa, stejně jako naftové auta. Ty se taky hezky rozšířily až do LeMans...vlastně elektro formule už taky jezdí.
Rozhodně jde vidět krok vpřed oproti 5 let zpátky.
o 15.01.2017, 16:46 | mrazik
Co se stalo za 5 let ? Auto a baterie, kde dobijeni trva neumerne dlouho. Na tom se nezmenilo vubec nic. Tesla prisla s elektroautem za 2.5 milionu, Model X za 3 miliony a Model 3 ma byt za milon - mozna. Dobra jsou lepsi baterie co umoznuji rychlonabijeni - kdyz mate k dispozici odpovidajici nabijecku a jste co nejblize elektrarne. BMW prislo s pidiautem za mega, sportakem za nekolik mega (nechce se mi to hledat) atd. Opel Ampera a dalsi jsou propadakem hlavne kvuli cene. Nektere automobilky maji v nabidce elektroauta jen kvuli splneni debilniho narizeni (Ford, Fiat, Renault). Okecavat to muzeme dokola, ale realita je dana.
Auto na elektrinu neni nic noveho, elektrinu vsichni zname, takze o vyhody ci nevyhody tak nejak vetsina chape.
Ano da se polemizovat nad tm, ze to bude alternativa, ale stale narazime na cenu a ta bude vzdy na prvnim miste, tak jako u vseho.
Hybrid predstavuje vybornou alternativu z hlediska zakaznika, protoze neprijde o moznost rychleho dotankovani paliva a zaroven mu nejakou tu desetinu litru usetri ve meste pripadne pri pohodove jizde.
Zasadnim problemem aut na elektrinu je proste dobijeni, protoze neni mozne mit superdobijeci stanice s dobijecim proudem nad 100A - predstav si 10 takovych vedle sebe a kazdou obsazenou, to uz by rozpustilo i snih napovrchu (jasne ze prehanim). Takze vetsina bude kolem 20 - 30A (40A) a tam si proste pockame na dobiti a cim vetsi budou mit baterie kapacitu, tim dele si pockate. Fyzika obejit nelze.
Sakra je tak tezke si priznat realitu ?
o 15.01.2017, 20:25 | kozlustechnykus
Uz se stavi dalsi Temelin a posilujou rozvodny site, aby ty super vozitka bylo cim pohanet?
Dukovany potrebujou nahradu tak, jako tak, takze ty tanecky okolo bych nepocital.
Jak je to dneska s recyklovanim tech baterii?
Jak dlouho bude trvat, nez zase okrademe vsechny, aby se par lidem zaplatila dotace na novy modni a ekofajn auticko? U fotovoltaiky se to osvedcilo, tak navod mame.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.5216 sekund.