
Navštíveno 5579x

Haló haló,
tak tady mám další dějství ohledně ozvučení Omegy. Předchozí část končila na kompletaci spolujezdcových dveřích,
[ Link ] , nyní jsem se pustil do natežení signálové kabeláže. K tomu jako bonus, protože pršelo a tak se nešlo s prckem ven a bylo dost času, vytáhl jsem všechny dráty do kufru - respektive do bočnice, kde bude všechen ten pajšl. Takže opět komixem. Omluvte kvalitu fotek, musel sem se obejít bez zrcadlovky, tak to fotil starej ultrazoom od Pnanasonicu. Mno jo, život je holt někdy boj.
Takže, odstrojil sem loketní opěrku, zadní ofuky.

Středová konzole a ovládání klimatizace taky venku.

Koberec, mezi vyústěním zadního ofuku a a jeh druhým koncem pod zadní lavicí se jevilo jako dobré místo pro protažení signálové kabeláže. Chtěl jsem to schválně dělat prostředkem, protože 5tio metrový signálový kabel by mi levým prahem určitě nevyšel. Holt Omega je fakt dlouhá. Navíc pod kobercem je dost bachratá zvuková izolace, takže navenek nejde nic poznat.

Pak došlo na přemýšlení, kudy tudy, k pozici autorádia. Naštěstí, všude místa dost.

Po demontáži rozvodu vzduchu pro zadní ofuky na mě vykoukla lišta, která vede už tak dost kabeláže, ale signálovka a remote se vešla.

I tady to ničemu nezavazí.

Mezi lištou a vedením k ofuku.

Tady to bylo tak tak, ale vlezl sem se.

Vzádu šup pod koberec.

Tady tu hrůzu si podám někdy příště.

U zadních pravých veří vede taková hezká lišta, kde je kompletní svazek do zadní části auta. Využil jsem ji na umístění signálové a napájecí kabeláže, víc se do ní nevlezlo. Vše pak zpět omotáno páskou, tak jak to bylo původně.

Na repro kabely holt místo už nebylo, ale i tak jsem rád za tu lištu jak rádio. Tedy vlastně jedy repro kabely se vlezly, ale ty, co budo přímo od autorádia - v zadní bočnici bude přepínání, jestli do repro půjde signál z autorádia nebo ze zesíku - to víte, když testovat, tak se všemi možnostmi.

Vlevo nahoř přívod z řidičova prahu, z pravé strany signál a repro signál z autorádiva včetně remote, směrem dolů lišta, to vlevo co čouhá prahem dolů jsou reprokáble do dveří.

Zamotáno, chráněno na maximum.

Pohled zezadu do kufru.

Tak už to pomaličku začíná ...

Tady ještě malá odbočka k vedení signálové kabeláže. Basic je celkem mechanicky hodně odolný, takže netřeba vymýšlet blbosti.

I když jsem ateista, tak pánbů zaplať za tuhle díru :)

Tak co, reprokáble, kam s váma?

Na lištu! Po tom, co jsem na test přiložil zandí kus plastu a zjistil, jako obvykle, že v Omeze je místo snad všude a na všechno, neváhal sem.

Šup šup nahoru, do obloučku.

Tudy do kufru.

Jako asi dobrý, ale ještě by to něco chtělo.

Je to takový celý jakýsi neutěšený.

Všechny kabely v kufru ...

Tedy i mimo něj :)

Takže spojení všecho kousky pásky, jen tak, abvych věděl, jak moc to bude bachratý.

A pak sem vzal tesa pásku, na chvilku se zamyslel a dílo hrůzy bylo dokonáno.

Jel sem páskou až dolů ...

Až k samotnému začátku původní lišty.

Využil jsem původní prostup do bočnice - aby taky ne, že.

A vytáhl tuhle megahadici do bočnice.

Po přiložení odhlučňovací izolace to sedlo jak prdel na hrnec.

Jak de vidět, sem se mohl klidně zbláznit a tahat tam já nevím co ještě. Ale kdo ví, co příde v následné revizi :)

Nu a takhle to nějak zatím tedy končí.

Co bude dál:
1 - napojení reprokabeláže z autorádia do svazku, který zatím končí pod zadním sedákem.
2 - zapojení všeho u autorádia, vyvázání, zapasování
3 - výroba uchycení zesíků a výhybek
4 - zapojení toho všeho vzadu
5 - oživení
Je možný, že zase ve středu, to by mohl být celkem i čas.

10.06.2012, 23:09 |
Milhauzz | Upraveno: 2012-06-10 23:12:48
A sorry za překlepy, dneska byl dlouhej den :(
EDIT:
U zadních pravých veří vede taková hezká lišta, kde je kompletní svazek do zadní části auta. Využil jsem ji na umístění signálové a napájecí kabeláže, víc se do ní nevlezlo. Vše pak zpět omotáno páskou, tak jak to bylo původně.
U levých ... trochu mistifikace, jdu už raději spát :)
Hele ty dobitku, to jako vedeš signály v ruku v ruce s napájením?
Jako moc hezká práce, ale nechtěl bych to předělávat, pokud ti to bude pískat, tak hned víš, kde máš problém, jinak než to rozdělávat, tak bych natáhnul nové napájení, když je tam místa dost.
Ale jakej dobitek, jde to spolu jen poslední dva metry. Stejně se to všem vždy vzadu sleze do jednoho místa, tak jakýpak pupínky.
Natáhnout to kompletně separé se mi podaří, až budu dělat signály v metráži. Ale to bude až v další verzi, která přijde kdo ví kdy.
opet se tesim na dalsi cast.
Ano, to sleze a pak tu každý brečí, že mu to nějak blbne a bůhví co ještě.
Když se podíváš na pořádné instalace co tu občas je, tak se to nikdy nikomu nekříží.

11.06.2012, 19:51 |
Seat Power | Upraveno: 2012-06-11 19:52:50
tak ona je hlavne dulezita praxe,osobne sem videl celkem dost instalaci kde to bylo vedene v jednom prahu e nic to nedelalo,a ja jsem to v zacatcich s hifi mel taky a naprosto bez problemu.
Cendler: Ano, v zásadě s tebou souhlasím, že dle nepsaných pravidel by se měl každý snažit, aby napájení a signálová cesta od sebe byla co nejdále. Proto se "odjakživa" tahá napájení jiným prahem, než tím, kde je signál; a ve stejném duchu se pokračuje až k zesilovači (zesilovačům). Jenže praxe bývá někdy jiná. Máme tu mnoho případů, kdy se někdy něco namotá na výškáče:
1, Špatná napájecí cesta, zemnící smyčky, špatná kostra, odfláklé napájení celkově.
2, Ošizené signály bez kvalitního stínění, špatné kontakty na zem na konektoru cinch.
3, Špatně umístěné výhybky na které se něco namoduluje raz dva.
4, Nebo holt smůla, že se namotá do signálů nebo reprokabelů něco z auta a pak je problém na světě.
5, Hozené šasi zesíků na kostru, které to nesnášejí (klasicky starý Emphaser nebo Axtony).
Každopádně se signály Basic, které mám a teď jsem je (zase) použil, si troufám tvrdit, že ten kus vedle napájení to přežije bez úhony. Kdybychom chtěli být papežtější než papež, tak bychom musely signály tahat v měděných trubkách a všechno uzemnit a odstínit - a to v autě prakticky prostě nejde.
Ještě jen upřesním, že tohle je moje xtá realizace, takže nepatřím mezi lamy, které tu házejí nekonečné dotazy, že se jim cosi ozývá z výškáče - tyhle problémy dokážu velice rychle najít a vyřešit. Já prostě vycházím z toho, jaké mám nyní možnosti. To víš, malá auta, ve stylu Octavia1 a podobný - tam jsi s 5metrovou signálovkou v klidu, jenže u větších aut, jako je tahle Oemega nebo dřív co jsem měl Superba, si prostě se signálama krátkej, nastavuješ a nastavuješ ... a pak najdeš problém v signálové cestě právě tam, kde je spojka :)
Když to shrnu, když je dobře udělaná napájecí cesta, staré, byť kvalitní rádio, zatraceně dobře odstíněné signály, nemontuje se zesík do plechu zadních sedaček a vše je poctivě, tak to nemůže dělat bordel, ani kdyby jsi chtěl.
No skara, už začínám blejt jak Zdeny60 :)
SeatPower: díky :)

12.06.2012, 08:54 |
Luter Milhauzz: chci se zeptat jaké kabely si použil na to přední repro massive audio? A když je řeč o těch lamách a dotazech :) když mám puštěné radio a nastartuju tak v momentě kdy naskočí motor mi v repru něco jakoby jednou praskne.Jindy se mi to v tom nic neozývá.Nenapadá tě něco?Jelikož mám baterku v kufru, tak signály a napájení si je hodně vzdáleno. Díky
Luter: Jako repro kabely používám už leta Neotech Soundstream:
[ Link ] , mám je rád kvůli mechanické odolnosti.
Zkus popsat více svoji sestavu jako celek, pak se to prasknutí lépe odhalí, klidně mejlem nebo ICQ.