Zdravím, po dotazech ohledně kabeláže atd. jsem se rozhodl začít se zástavbou Subwooferu a podělit se o foto. auto je Honda Cr-v první generace, zatím budu pouze přidávat SW, časem se uvidí co dál.
Komponenty co použiji jsou následující: zesilovač: Hifonics BX750 (zapojený na 1ohm) SW: Excursion SHX 15D2 Napájecí sada: hollywood CCA 53qmm a nějaké drobnosti vypínače, voltmetr..atd.
Zatím začínám stavět ozvučnici, čistý objem 95L, port 280cm2 laděný na 32Hz.Materiál je bohužel pouze klasická dřevotříska, ale má to pro mě výhodu ve snadné dostupnosti(nařezané v OBI na míru), přidal jsem 4 výztuhy, ještě zbývá zaoblit port.
foto narychlo večer z telefonu, jak budu stavět dodám lepší.
pepe689 jsem rád že ti můj dotaz ohledně kabelu tak leží v hlavě že ho zmiňuješ už v druhém vlákně i když se nato nikdo neptal,vycházel jsem dost z toho že třeba na SMD foru dost lidí používá takový kabel a nikdy nikdo zato nesklidil výsměch, je to bráno jako alternativa přičemž hlavní nevýhoda je horší ohebnost. Kabely od gpcaraudio jsou taky zcela evidentně pouze barevné svářecí. A pokud sis všiml já jsem NIKDY NIKDE nenapsal že je stejný a tom se tam potom už hádali jiní.A pokud sis všiml tak jsem použil nakonec kabel hollywood, stačí si už pouze rýpnout že je to cca DTD: hledal jsem i zde na foru a někteří psali že jí používají a jsou spokojení
Subwoofer bude směrem nahoru, takže jako přední počítám že myslíš tu horní, se zdvojením se trochu i počítá protože ze vzhledových důvodů bych tam rád dal překližku a tu namořil a nalakoval
No ja bych spis resil problem s rezonanci toho SW. Naladeno mas na 32Hz, ale rezonance toho sw (Fs) bude nekde vejs. Pochybuju ze to bude pod 35Hz, spis tak 37Hz. Mas na to nejakou simulaci? Jak ti vyslo VV (vent velocity)??
kiklop: lak tu mám takže se do toho dám David: Fs je 27.4Hz, port velocity mi vyšel při 500W nejvýše 15m/s ale to bylo okolo 20hz tam se ani nedostanu jelikož mám subsonic filter, při vyšších frekvencích to bylo nižší
VV 15m/sec je jeste ok a pokud to bylo u 20Hz, tak to je ok. Koukan ze jsem ten reprak podcenil,to jsem takovou rezonanci necekal. Pokud se da tem udajum verit tak to bude hrat celkem slusne. By me zajimalo SPL pri cabin gainu v te honde.
K bedne: mozna by to chtelo nejaky lepsi vyztuhy a urcite predni a zadni desku (z pohledu repraku) zpevnit dalsi vrstvou.
K dratu videl jsem jiz 2rozdilne 50 oloupany jak pomeranc ...k bedne tusim ze v 2004 se klukovi vlivem tlaku rozjela bedna z drevotrisky...jen pro zajimavost i mdf je rozdilna hustotou. ..teorie neni praxe
Tlumící materiál do bedny nemám v plánu. Spojeno je to asi 150ti vruty 4x50mm s částečným závitem takže je to opravdu stažené a všechny spoje jsou lepené dostatečným množstvím lepidla
No jsem zvedavej jak to bude v reálu hrát . Fs 27,4 nepovažuji za moc realanej údaj .... můžeš sem hodit nějaké simulace co jsi dělal ?? S tou DTD bych to zas tak nehrotil ono to tak něco vydrží a když se to zvenku poradně nebo střikne tak je to cajk ....
rover: nevím jak jsou údaje věrohodné, já jsem vlastně pouze použil winISD pro určení délky štěrbiny v 95L boxu.box už jsem zabrousil a nalakoval Hans:máš na malé Japan svorky? :D s integrovanou pojistkou by mi taky ušetřilo dost starostí Kiklop: to video je sice efektní ale když já jsem takhle chtěl rozmlátit box z dtd tak se mi to nepovedlo a vždy jsem to zlomil až za spojem a to to bylo obyč herkulesem :), dost asi taky záleží na přesnosti řezu a 100% pokrytí lepidlem když vidím jak jsou vyřízlé ty díry na sw :D myslím že konstruktér nebyl pečlivý v ničem ,já jsem teď lepil soudalem D3 a dostatečně šroubů tak uvidím Bohužel jsem toho přes víkend moc neudělal, pouze jsem chtěl natáhnout napájecí vodič ale musím sehnat nějakou hezkou průchodku a umístit pojistkové pouzdro což s tím místem okolo baterie bude celkem náročné už s ohledem nato že ten hollywood není zase tak ohebný vodič
Do L by asi vhodnější byl, ale opět jsem vycházel z toho co jsem se dočetl hlavně na SMD a to že ve vozech typu SUV je nejlepší sw nahoru a port dozadu na straně řidiče a v takové konfiguraci by se mi tam ten sw nevešel s L portem, musel bych udělat bednu hlubší a to jsem nechtěl
OK to je celkem pochopitelne ale myslím ze za 1. bude celkem zanedbatelné zda je dozadu nebo nahoru ( pokud nepůjde i měření) a za 2. ten slozitej port bude mít na zvuk obrovského vliv ( negativně ) oproti tomu jak je to smerovane . Nicméně tento basák neznám a pokud je to další z rady gumáků ( což předpokládám, bez urážky) tak jsou takové drobnosti jedno takze cajk ;-)
Největší slabina toho sw mi přijdou připojovací terminály, na konektory jsem to nechtěl dávat tak jsem to přiletoval,kabel měli u nás pouze 2,5 a 6mm, byly za stejnou cenu tak jsem vzal 6mm2 tedy značně předimenzovaný
zabrousil jsem hrany a natřel bezbarvým lakem pro větší odolnost vlhku, částečně jsem rozebral interiér kvůli kabelům. Radio bude SONY CDX-GT434U, má výstup na sub s nastavením LPF, nejnižší je 80hz takže tu použiji a zesilovač nastavím na nejvyšší hodnotu, pokud je to tak správně?
kiklop32: dobrá rada to by mě nenapadlo a určitě bych po třeba odpojení baterie nato zapoměl DavidCh: horní stranu počítám že bych přidal překližkovou desku takže zafrézovat nebude problém, jinak povrchovka zřejmě klasika černý koberec ale to asi až na jaře kvůli zimě Jinak dnes jsem stihl protáhnout napájecí kabel, průchodku jsem dal klasickou šroubovací z elektra, díra v kastly byla na dobrém místě ale z druhé strany topení a prakticky nepřístupné místo takže jsem musel tahat směrem dovnitř a hned za přepážkou je to celkem ohnuté, velmi pi pomohlo vodič lehce stříknout sprejem na palubky pak tam šel dobře
Kdo by stavel sw na 160hz? Neco takovyho clovek vetsinou dela, aby se dostal aspon na tech 30Hz. A doplnil tim tu mezeru, ktera mu chybi.
Pokud komponenty nebo neco jinyho hraje od 60Hz, tak to nalad na tu mezeru, co ti tam chybi (30-60), ale bez mereni frekvencky to nedas presne, protoze ty vyhybky maj taky nejakou strmost a bude se to prekryvat.
kiklop32 No obecně u Tempo6 by mělo být 50Hz - 22000Hz s děličkou na 3800Hz a strmostí -6dB... Myslim, že výhybka umí jen děličku. Takže je pravda, že i těch 125Hz je dost - tam mám -24dB. Při poslechu mi některý nesmysly - dubstep zněly méně plný-na spodku, když jsem to říznul ještě níž. Subsonic mám na 30Hz.
Kabeláž kompletně natažena a už hraju! Na kostru jsem našel šroub pod zadní sedačkou, nic nedržel a v tom místě je nabodováno více vrstev k sobě takže by to mohla být dobrá kostra, očistil jsem až na holý plech a namazal vazelínou proti korozi. Plusový kabel jsem dal do namotávací chráničky. signálovou kabeláž a remote jsem tahal středem auta.
Zesilovač jsem umístil ne desku které je podlepená gumou co se používá pod palety, deska je přišroubována k bedně a poté až zesilovač na desku.Napájecí kabeláž měla větší průřez než se vešel do terminálů ale stačilo lehce vodič obřezat. Kabeláž jsem upevnil svěrkami z železářství aby nedošlou k vytržení nebo něčemu podobnému.
Celkový pohled, ještě mě čeká dost práce. nějaká povrchová úprava, zaoblený port, montáž voltmetru a potenciometru na ubírání/přidávání úrovně sw. Co mě docela překvapilo je to že v podstatě vůbec neproblikávají světla, na volnoběh je pouze vidět na otáčkoměru poklesy podle zatížení. uvidím co udělá big 3 upgrade až budu sledovat napětí. Jinak k projevu toho sw, laděno mám na 32-33hz, nejdříve jsem myslel že to moc nehraje o opaku mě přesvědčil Gucci Mane- coca cola (decaf verze), hraje to jak spodky tak i pasáž s vyššími frekvencemi, na těch vyšších cca 40hz (zjistím přesněji) je to hodně razantní.
kiklop32: Změř si odpor mezi plus na baterce a mínus na tom šroubu. a koupíš mi pak novej multimetr :D asi si myslel mezi mínus na baterce a tím šroubem. Tdi naštěstí nemám :D B20 power :D
Bych chtel videt, cim ten odpor hodlas zmerit, bezny multimetry meri nizky odpory s velkou toleranci + samotny odpor mericich vodicu. Cim hodlas sledovat napeti?
Pokud se nepletu tak ten zesik ma terminaly tak max na 35ku kabely,takze to bylo asi vic nez jen lehke obrezani :D Jinak nevidim duvod proc by mela svetla blikat,tohle vazne zadny vykon neni a ta kostra se mi taky moc nezda....
Seat Power: do zesiku pasuje 35 dutinka a ty dutinky jsou celkem volné na vodičích takže to stačilo opravdu trochu. Jak by jsi kostru udělal ty osobně? V tomhle místě se zrovna schází asi 5 vrstev karoserie a očistil jsem to az na holý plech Měřit napětí budu běžným voltmetrem z ebay za dolar, jo vím je pomalý a špatný jako ostatně vše co udělám
Prave ze ty plechy budou predpokladam sbodovane a tudis ta vodivost se bude snizovat,ale u tohohle vykonu to fakt asi nebude nejak znatelny takze pokud to nic nedela nechal bych to.
Nooo, odpovedel sis sam, je to pomaly a bude to spis jen na efekt, nejakej spickovej pokles to ani nepostrehne. Nikdo ale nerek ze je to spatny, spis jen zbytecny.
a) Kostru bych předělal do míst, kde je šroub spjat s nosníkem. Ideálně šroub od pásu apod.
b) 50qmm kostra v kufru postrádá logiku, když je baterie ukostřena originální cca 20kou. Je třeba i baterii ukostřit stejným průřezem, jako je plusový kabel, čili opět 50 qmm.
a) tu kostru určitě předělávat nebudu právě že pod tím je nosník, celkově v tomhle místě je hodně silný plech, kastle v podstatě nemá středový tunel a v tomto místě je rám na zadní diferenciál takže podle mě dobře místo, fotit to zespoda nebudu kdo pochybuje ať si na ulici lehne pod cr-v místa je tam dost :D b) tohle uznávám je chyba a mám to v plánu jenom musím koupit nové svorky a vodič, 50kou udělám kostru na kastli a pak další přímo na blok motoru. Baterie je jak píšeš origo cca tou 20kou jsem zvědav co to udělá když dám 50qmm jelikož je to celkem krátký kabel cca 20cm, co si myslím tak kostra přímo na blok by měla zlepšit dobíjení jelikož originál je z víka ventilů na plech nad světlem takže celkem naprd
Baterie ukostřena jeden vodič na kastli a druhý přímo na blok motoru, co se týká napětí a zesilovače atd. tak tam jsem žádnou změnu nezaznamenal, ale přijde mi že tím jak vede kostra z baterky přímo na blok tak se zlepšily ranní starty. Na jaře ještě kabeláž lehce předělám hlavně uchycení pojistky a celou + část. Také přemýšlím nad přestavbou boxu, možná něco lehce kompaktnějšího s 16cm aeroportem (bude to ok)? objem boxu cca 90L čistého?